Κουμί-Κουδούνι-Πρίνος-Κουμί

August 28, 2022
August 2022

near Káto Asítai, Crete (Greece)

Από την περιοχή Κουμί των Κάτω Ασιτών προχωρήσαμε προς το δασωμένο μικρό διάσελο που διακρίνεται 300-400 μέτρα (υψομετρικά) πιο πάνω. Το δασάκι είναι πολύ πυκνό, δροσερό και υπέροχο. Περπατήσαμε δυτικά, ισοϋψώς, μέχρι την μάνδρα και την εκκλησία (του Αγίου Στυλιανού). Ακολούθως ανεβήκαμε το λαγκό εξ αριστερών μέχρι το φαινομενικά διάσελο (αρκετά απότομη ανηφόρα). Η ανηφόρα συνεχίστηκε με κατεύθυνση νοτιοδυτική- λοξώς δεξιά- περπατώντας ανάμεσα στο πλήθος των δολινών που χαρακτηρίζουν την περιοχή. Αρκετά πιο πάνω το πεδίο ισιώνει και ακόμα πιο πάνω γίνεται αρκετά πιο βατό (περίπου στα 1700 μέτρα). Η κορυφή του Κουδουνιού είναι κοντά πλέον (1843 υψόμετρο). Έπειτα, επιστρέφοντας κατευθυνθήκαμε προς το διάσελο της Γυριστής και ακολουθώντας το Ε4 (Πρίνος-Ξερόκαμπος-αγροτικός δρόμος) γυρίσαμε στο αυτοκίνητο (αγροτικό).
Η διαδρομή είναι αρκετά απαιτητική μια που μέχρι το Κουδούνι δεν υπήρχε μονοπάτι, παρά πηγαίναμε αυτοσχεδιάζοντας. Το Τερέν αρκετά απαιτητικό - πετρώδες και έντονα ανηφορικό. Απαιτείται εμπειρία και καλή φυσική κατάσταση
Το ίχνος περιέχει αρκετές παρεκκλίσεις για λόγους "εξερεύνησης" οπότε ας ληφθεί αυτό υπόψη. Οι παρεκκλίσεις αυτές κυρίως αφορούν όχι το αρχικό κομμάτι, αλλά το σημείο όπου πλέον είχαμε πλησιάσει το Κουδούνι και έπειτα την διαδρομή του γυρισμού.