KOUH E SOLAKکوه صولک

July 3, 2019
June 2019

near Mowlāābād, Isfahan (Iran)

قله صولک با بیش از 3370 متر ارتفاع در شمال غربی سمیرم قرار داردبرای رسیدن پای کوه میتوانید جاده شهرضا به سمیرم را طی کنید و روبری پلیس راه سمیرم سمت راست وارد جاده فرعی آسفالته به سمت مهرگرد( بروجن) شوید پا ( زرین شهر –بروجن -نقنه -مهرگرد).پس از عبور از مهرگرد و ده نسا به روستای صولک می رسید در ورودی روستا به سمت چپ به پیجید وارد جاده خاکی به سمت جنوب شوید که در امتداد آن تیر برق وجودارد و به محلی میرسیم مناسب کمپ و در کنار یک آبگیر(استخر) کوچک.اینجا محل صعود است.بهتر است از روی یال صعود کنید دکل مخابراتی بهترین نشانه برای صعود است .ادامه مسیر روبری دکل می باشد برای بازگشت از دکل مخابراتی مسیر جاده خاکی را طی کنید که آن هم به روستاهای شمالی کوه منتهی میشود فصل مناسب بهار تا اواسط اردیبهشت و می باشد.البته زمستان و یک صعود برفی و زمستانه در این منطقه در صورتی که هوا مناسب باشد وامکان پذیر است .
ما در روز 31 خرداد ماه 98 همراه با 20 نفر از کوهنوردان زرین شهر از مسیر بروجن –گندمان – امام قیس –مهرگرد ساعت 5 صبح حرکت کرده ساعت 7و30 دقیقه به کنار استخر رسیدیم پس نیم ساعت صبحانه را کنار استخر صرف کرده و صعود خورا شروع کردیم ساعت 12 به قله رسیدیم نیم ساعت استراحت کردیم وسپس بطرف پایین حرکت کردیم ساعت 4 به روستا نرمه رسیده وکنار استخر بزرگی که انجا بود پس از صرف نهار به طرف زرین شهر حرکت کردیم.
توجه : مسیر برگشت توصیه نمی شود چون شیب تندی دارد.