Kostajnik-Tronoša-Tršić

13 mi
June 29, 2020
June 2020

near Jeremići, Central Serbia (Serbia)

28. jun 2020. godine
broj učesnika 43
trasa: Kostajnik - Kostajnički vis - Tronoša - Tršić

Ideja da se pređe staza potekla je još jesenas, malo dostupnih informacija učinilo je da se ideja realizuje tek sada. Osnova za pravljenje treka bio je jedan trek sa wikiloc-a sa tradicionalne akcije Uspon na Kostajnik i dva treka sa sajta lozničkih biciklista. Naravno i par korisnih informacija dobijenih od Dragana Radojčića bili su od velike pomoći.

Nas 43 krenulo je iz Subotice, znali smo da nas ćeka pravi letnji dan i strma staza u prvih 5, 6 km. Dovoljno za izazov.

Po dolasku u selo Kostajnik krenuli smo stazom koja je periodično markirana, uspon je na nekim mestima strmiji ali ništa strašno. Pravili smo češće pauze kako bismo se prikupili. Osim jednog pogrešnog skretanja, srećom vrlo brzo smo primetili da to nije pravi put, drugih problema nije bilo. Kod čardaka u podnožju vrha smo se prikupili i ubrzo izašli na vrh Kostajnički vis. Vrh je u šumi, vidika sa njega nema ali je ipak lepo popeti se na još jedan vrh makar on bio nepunih 750 metara visine.

Moj gps uređaj je većim delom puta bio kod Siniše, ja sam se povukao na začelje kolone, nekako mi lepše i lakše bilo tako. Siniši sam objasnio koji trek da prati do Tronoše. Usput je bilo tri izvora vode, nažalost nisu upisani na treku ali ako se neko zaputi ovom stazom može slobodno da računa da vode ima, hladne i pitke.

Put do Tronoše vodi kroz lepe bukove šume, jedini problem je bio da se put odužio i nikako nismo stizali a vreme je odmicalo. Neštu duža pauza kod manastira i saznanje da nas čeka nepunih 5 km do cilja bili su dobar motiv da u završnicu uđemo motivisani i raspoloženi iako je umor polako savladavao pojedine učesnike.

Šta se sve dešavalo u toj završnici ne znam ni sada, očigledno je da smo negde omašili neko skretanje pa smo stazu nenamerno produžili za kilometar, dva, srećom oko orijentacije nije bilo problema pa smo se ubrzo ponovo našli na pravoj stazi i njome se spustili u etno kompleks kod Vukove kuće.