KÖSELER-AİGAİ

March 11, 2018
March 2018

•   4.4 4 Reviews

near Yuntdağıköseler, Manisa (Türkiye)

Aigai kültür ve doğa yürüyüşümüze Yuntdağı Köseler köyünden başladık.
Göletin yanından geçerek patikalardan yürüyerek antik kent kalıntılarının bulunduğu Nemrutkale tepesine çıktık.
Aigai kalıntılarını gezdikten sonra, günümüzden 2600 yıl önce, taş döşenerek yapılmış kral yolunu izleyerek Apollon Tapınağı kalıntılarına ulaştık. Burada, Kocadere kenarında verdiğimiz yemek molasından sonra kuzeye doğru dere yamaçlarındaki patikayı izleyerek Köseler köyüne döndük.
Rota sadece yürüyüşlere uygun, çok zor olmayan bir özellikte. Bu parkurda, dileyen herkes biraz sabrederek yürüyebilir. Parkur boyunca içme suyu kaynağı yok. Parkurda yürünen her yer tarih kokuyor. Yürürken mutlaka her görülen taşa dikkat edilmeli. Hiç umulmayacak yerlerde binlerce yıl öncesinde işlenmiş taşlar, mezarlar, lahit kapakları görülebiliyor.

KÖSELER

AİGAİ

Manisa’ya yaklaşık 49 km mesafedeki Köseler Köyü yakınında bulunan ve Nemrut Kale adıyla anılan Aigai, Herodot’un bahsettiği Batı Anadolu’daki 12 Aiol kentinden biridir. Çevreye hakim bir konumdaki kayalık bir tepe üzerinde bulunan kentin tarihi, M.Ö. 8.yüzyıla kadar inmektedir. M.S. 17 yılındaki depremde büyük ölçüde hasar gördüğü ve onarım geçirdiği, Hellenistik dönemde ise önemli bir ticari merkez olduğu anlaşılan kentte kazı çalışması yapılmamıştır. Kentin surları arazinin durumuna göre inşa edilmiştir. Surlar içinde üç katlı agora ve bu yapıyı taşıyan duvarlar, meclis binası, teras duvarlı stadyum, tiyatro ve Demeter Tapınağı gibi kalıntılar bulunmaktadır. (Alıntı: http://www.manisakulturturizm.gov.tr/TR,73010/aigai-antik-kenti-manisa-merkez.html

AİGAİ KRAL YOLU

mumtazbagci Feb 7, 2019

Tsk.ler Işık Bey.

Işık Kavalcı Feb 7, 2019

Rica ederim Mümtaz Bey. Parkuru beğenmenize sevindim.

• Photo of Neşeli Aylaklar
    Neşeli Aylaklar Oct 13, 2019

Selam sayenizde bizde aynı parkuru yürüdük, güzel bir rota elinize saglık iyi kaydetmişsiniz, teşekkürler

Işık Kavalcı Oct 13, 2019

Ne güzel... Az sa olsa yardımcı olabildiysem ne mutlu...😊

• Photo of Mehmet KAYA...
    Mehmet KAYA... Dec 7, 2019

Ayağınıza ve emeğinize sağlık

Işık Kavalcı Dec 8, 2019

Mehmet Bey, rota kaydını ve parkuru izleyip yürüdüyseniz zaten beğenmişsinizdir. Güzel bir coğrafya, tarihle içiçe güzel bir parkur.
    Ben de size teşekkür ederim. İyi yürüyüşler...

• Photo of erkan şahin
    erkan şahin Jun 30, 2020

Merhabalar,

Bizde eşimle dün aynı rotayı yürüdük gerçekten harika bir parkur ama sıcaktan epey bir nasibimizi aldık çok keyifli ve gizemli bir parkur emeğinize sağlık ama yaz aylarında yürümek isteyenlere tavsiyem bol su adam başı 2 litre minimum 🙂

• Yigit Aslan May 11, 2022

Rota kaleye kadar süperdi - kaleden sonra maalesef rota çok zorlaştı. Niye deseniz çünkü bir çok çiftçilerin ördüğü duvarlar ile
    karşılaştık, üstüne bir de çalı atmışlar geçmek çok zor oldu. Herkes yürüyemez, ben 38 yaşındayım bayaa zorlandım artı Avusturya,da Alp’lerde yürüyüş yapan biriyim.