Koprülü Kanyon

August 31, 2019
August 2019

near Çaltepe, Antalya (Türkiye)

TAZI KANYONU TREKKİNG - KÖPRÜLÜ KANYON RAFTİNG
30 - 31 AĞUSTOS - 1 EYLÜL (İSTANBULDA İLK )

29 Ağustos Perşembe günü akşam saat 22:00 da duraklardan başlayarak yola çıkıyoruz.

1. GÜN : ( 30 AGUSTOS CUMA ) Bugün 30 Ağustos Zafer Bayramımızı Tazı Kanyonunda Kutluyoruz. Sabah Tazı kanyonunda durup kahvaltımızı yaparak yürüyüşümüzü gerçekleştiriyoruz. Tazı Kanyonu, sınırları Antalya Serik, Manavgat ilçeleri ile Isparta Sütçüler İlçesi arasında yer alan Köprülü Kanyon Milli Parkı içindedir. Tazı kanyonu yeni keşfedilmiş ve sosyal medyada paylaşılan bir yer. Mutlaka fotoğrafınızın olması gereken bir yer. Tazı Kanyonu'nun yan duvarlarının 200 metre ile 400 metre yüksekliğinde olduğu söylenmektedir. Tazı Kanyonu'nun da içinde yer aldığı Köprülü Kanyon Milli Parkı'nda yaşayan belli başlı memeli türleri; yaban keçisi, karakulak, vaşak, geyik, dağ keçisi, ayı, tilki, kurt, tavşan, sansar ve porsuktur. Kızıl akbaba, kaya sıvacısı, kuyrukkakan, karakulaklı kuyrukkakan, aksırtlı kuyrukkakan, kaya serçesi, ebabil, kaya kartalı, taşkızılı, gökardıç, kızıl kirazkuşu, yılan kartalı, kaya güvercini, kaya kırlangıcı, kaya kirazkuşu ise Milli Parkta yaşayan başlıca önemli kuş türleridir. Bunlara rasgelmemiz büyük olasılık olacak. Yürüyüşümüz 6-7 km kadar olacak ve sonrasında sonrası pansiyonumuza yerleşiyoruz. Çadırda kalacaklar çadırını kuruyorlar. Akşam yemeğimizi tesiste alıyoruz. Akşam sohbetimiz, müzik ve oyunlarımızla güzel bir akşam geçireceğiz.

2. GÜN : (31 AĞUSTOS CUMARTESİ ) Köy kahvaltımızı yaparak köprülü kanyona gideceğiz. Köprülü Kanyon başlangıç noktası (Bozyaka Mah. Köprü) Antalya şehir merkezine 80 km uzaklıktadır. Bu nokta Alanya şehir merkezine ise 114 km uzaklıktadır. Olukköprü'yü kanyonun araçla gidilebilen son noktası olarak düşünebilirsiniz. Uzunluğu 22 metre olan Tarihi Olukköprü Köprüçay'ın üstünde, kanyonun en sarp iki yakası arasında 35 metre yüksekliğe, 2,70 metre (tek araç zor geçiyor) ene sahip antik dönemden kalmış bir eserdir. Manzarası ve yapısıyla görenleri büyülüyen tek gözlü taş kemer köprü 1997 yılında Karayolları tarafından restorasyonu ve çevre düzenlemesi yaptırılmıştır. Köprülü kanyonu gezdikten ve unutulmaz fotoğraflar çektikten sonra Serge antik kenti ve adam kayaları da görüp 6-7 km' lik bir parkurda yürüyüşümüzü tamamlayıp taş evlerimize dönüyoruz. Akşam yemeğimizi tesiste alıyoruz. Akşam sohbetimiz, müzik ve oyunlarımızla güzel bir akşam geçireceğiz.

3. GÜN : ( 1 EYLÜL PAZAR ) Köy kahvaltımızı yaparak köprülü kanyona gideceğiz. Köprülü Kanyona gidiyoruz. Bugün rafting günü tüm gün su içerisindeyiz. Oluk Köprü 'den yaklaşık 100 metre önce su durağandır ve nehir bir havuz şeklini alır burası rafting turuna başlamak için ideal bir noktadır. Rafting turu boyunca karşılaşılan şelaleler çevrenin güzelliğine güzellik katar. Her dökülen şelale sonrasında nehir giderek yavaşlar ve görkemli konumunun tadına varılmasına imkan tanır. Rafting Turu doğa , tarih, spor, ve animasyonlar eşliğinde 14 km sonra sona erer. Saat 16:00 sularında İstanbul'a yol alıyoruz.

Gelmek isteyen arkadaşlar çadır mı yoksa odamı olduğunu bildireceklerdir. Odalar 3 er kişiden oluşuyor. İki kahvaltı iki akşam yemeği olacaktır. İlk günün kahvaltısını uygun bir yerde yapacağız. İkinci gününki ise köy kahvaltısı olacaktır.

DOĞANIN ÇAĞRISINA UYUN. DOĞA EN İYİ TERAPİSTTİR.

Etkinliklerimizde kimseye konfor veya benzeri bir beklenti için vaade bulunmuyoruz. Doğanın konforu doğanın güzelliğindedir. Dost yüzlerle dostça bir paylaşımlı etkinlik olacaktır. Doğada şikayet ederek sürekli varolan durumu zora sokan kişilerle değil, birlikte mutlu olabilen ve paylaşımın keyfini çıkaran insanlarla doğayı paylaşmaya çalışıyoruz.