Konjuh: Stupari - Olovci - PD Javorje - Bandera - Graviste - Pecina - Stupari

Photo ofKonjuh: Stupari - Olovci - PD Javorje - Bandera - Graviste - Pecina - Stupari Photo ofKonjuh: Stupari - Olovci - PD Javorje - Bandera - Graviste - Pecina - Stupari Photo ofKonjuh: Stupari - Olovci - PD Javorje - Bandera - Graviste - Pecina - Stupari

March 15, 2023
January 2023

near Stupari (Босния һәм Герцеговина)

Konjuh se nalazi na području sjeveroistočne Bosne i predstavlja prirodnu vododjelnicu rijeka Krivaje, Spreče i Drinjače. Ima veličanstven greben u formi potkovice, gdje njegova oštra forma svojom ljepotom izmami uzdah svakog posjetitelja. Dugačak je ukupno 30 kilometara s najvišim vrhom Velikim Konjuhom (1327 m).

Na zapadnim obroncima planine Konjuha nalazi se planinarski dom Javorje koji je dobio ime po planinskom grebenu koji se uzdiže odmah iznad njega i čiji je najviši vrh Bandera(1209m).

Planina je pokrivena gustim šumskim zajednicama u kojima prevladavaju različite vrste crnogorice te bukva i javor. Na planini raste rijetka i ljekovita biljka lincura (srčanik), koja je nažalost ugrožena, pa je zakonom zaštićena.
Podno Konjuha je lijepo uređen rekreativni kompleks, sa obiljem sadržaja i turističkom ponudom.

Pristup Autom:
Mogući su pristupi iz sela Stupara, gdje se sa regionalnog puta Zivinice - Kladanj se skrene desno u selo gdje ima pristupacan parking za auta.
Parking: https://goo.gl/maps/cXdzp4Svw1idfcim6

Opis:
U ranim jutarnjim satima, krenuli smo na našu planiranu kružnu turu na zapadnoj strani Konjuha, s ciljem da se popnemo na vrh Bandera. Odabrali smo stazu koja je vodila iz sela Stupara, poznatu planinarima kao Potocara, koja nas vodi do PD Javorje, morali bismo savladati oko 600 metara visinskog uspona.

Korak po korak prelazili smo kroz dionicu staze zvanu Jasenski potok, koja je bila puna vode nakon što je snijeg natopio zemlju, a na sve strane su izvirali mali sumski potoci. Ponekad smo morali izbjegavati lokve vode i pažljivo koračati kako bismo izbjegli klizanje i blato.
Kada smo se konačno izvukli iz šume i osjetili sunce na nasim obrazima doslo je olakšanje i radost. Sunčevi zraci su nas zagrijali i dali nam novu snagu za nastavak našeg pješačenja prema planinarskom domu Javorje.

Nakon što smo stigli do PD Javorje uspjeli smo da se malo odmorimo i prozborimo koju sa domarom Muhidinom Kulović Kulom. Planinarski dom se nalazi na 1001 metara nadmorske visine i ima zajedničku spavaonu sa 22 ležaja, odvojeni muški i ženski wc, veliku zajedničku kuhinju, veliku prostoriju u staklu za odmor zbog cijeg pogleda vecina ljudi i dolazi a mozda je ipak do Kulinog graha s mesom.

Zatim nastavljamo dalje prema vrhu Bandera. Uspon od oko 200 metara nadmorske visine bio je na jednoj dionici izazovan radi leda i snjega te smo koristili sajle ali smo uspjeli da savladamo uspon.

Konačno smo stigli na vrh Bandera. Predivan vidikovac i reljef pred nama ostavili su nas bez daha. Bilo je vrijedno svakog napora koji smo uložili. Pauzirali smo neko vrijeme kako bismo se odmorili i uživali, a pogledom smo mogli ispratiti stazu kojom smo došli iz Jasenskog Potoka do Planinarskog doma Javorje.

Odatle smo se spustili sjevernom stranom s vrha Bandera i dosli do vrha Gravište gdje smo otkrili novu stazu za spuštanje do Rimske kapije, koju su poznati planinari Hazim i Pilja, iz udruzenja PD Konjuh, očistili i markirali te skratili prethodnu duzinu staze.
Put prema Rimskoj kapiji je prokrčen teškom mehanizacijom sumarstva.

Sljedeca destinacija gdje smo se zaustavili je bila Krs pecina, gdje pravimo duzu pauzu i rucak.
Okruženi visokim zidinama pecine, uživali smo u svakom trenutku, a prekrasan pogled na okolinu samo je bio dodatak našem zadovoljstvu.

Na kraju, nakon dugog i iscrpljujućeg dana, spustili smo se prema selu Stupari gdje smo zavrsili nasu kruznu turu pjesacenja.