KONDZORESK 4-6-19

June 4, 2019
June 2019

near Khndzoresk, Syunikʼ (አርሜኒያ)

Ruta senderista per Khndzoresk. Situat prop de la frontera amb Nagorno Karabakh, aquest poble enclavat en un congost, sobre el que hi ha un pont penjat de 160 metres per accedir hi.
Nosaltres iniciem la ruta al poble nou, on els soviètics van traslladar als habitants de l’antic assentament a mitjans del 1950. Baixem cap a la vella població troglodítica excavada a la muntanya, va arribar a ser un dels pobles més grans d'Armènia, amb dues esglésies i tres escoles. Les coves algunes naturals i altres perforades a la toba volcànica, estan localitzades en un lloc de difícil accés pels accidents geogràfics que envolten el lloc, algunes coves requerien l’ús de cordes i escales de mà per accedir-hi, després de deshabitar-les varen ser utilitzades com a estables i magatzems. Passem per la font dels nou nens, amb una curiosa historia. Al fons hi ha l’església de S. Hripsime, i arribem al pont penjat, construït el 2012, finançat per un dels seus veïns, en memòria dels seus pares.
Un cop creuat el pont hi ha un museu que mostra com era la vida en aquestes coves. Continuem pel llarg tram d’escales que puja fins al camí i anem a buscar l’autocar per retornar a Goris, que ja arribem tard al sopar.