Κολυμπήθρες - Μ.Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Γκαμήλα 20-8-2022

Photo ofΚολυμπήθρες - Μ.Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Γκαμήλα 20-8-2022 Photo ofΚολυμπήθρες - Μ.Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Γκαμήλα 20-8-2022 Photo ofΚολυμπήθρες - Μ.Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Γκαμήλα 20-8-2022

one day 6 hours 35 minutes
August 21, 2022
August 2022

•   5 2 Reviews

near Mikró Pápigkon, Epirus (Greece)

Παρασκευή 19/8/22
Το όχημα μας, το αφήσαμε στην Κόνιτσα και στην συνέχεια πήραμε ταξί ( Κόστος 50 ευρώ για 4 άτομα με τα σακίδια μας ) φτάσαμε στις κολυμπήθρες ( Οβίρες Ρογκόβου ) οι οποίες βρίσκονται περίπου 1 χιλιόμετρο πριν το Μικρό Πάπιγκο
Η εποχή που διαλέξαμε ήταν αναμενόμενο ότι δεν θα είχαν νερό …αλλά αξίζει κάποιος να τις επισκεφτεί για να θαυμάσει το όμορφο γεωλογικό τοπίο και τους υπέροχους σχηματισμούς .
Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Μ. Πάπιγκο από την άσφαλτο και στην συνέχεια από την εκκλησία το χωριού πήραμε το μονοπάτι για το καταφύγιο της Αστράκας
Με πολύ αργό ρυθμό και μεγάλες στάσεις στον δρόμο αλλά και λόγω προβλήματος σε ένα άτομο από της ορειβατικής μας παρέα ..κάναμε σχεδόν 4 ώρες να φτάσουμε στο καταφύγιο μέσα από ένα μονοπάτι με καλές άλλα όχι δύσκολες κλίσεις
Στην διαδρομή υπάρχουν 4 κιόσκα με τρεχούμενο και πόσιμο νερό . Η πρώτη βρύση είναι λίγο έξω από το χωριό όπου και γεμίσαμε τα παγούρια μας με νερό ( 1 λίτρο ο καθένας ) . Η 2η βρύση έχει νερό . Η 3η βρύση δεν τρέχει το νερό και έτσι στο τελευταίο κιόσκι – βρύση βάλαμε πάλι νερό ( 4η βρύση ) . Η απόσταση από την4η βρύση μέχρι το καταφύγιο είναι περίπου 1 χιλιόμετρο
Επομένως η διαδρομή από το Μ. Πάπιγκο μέχρι το καταφύγιο έχει αρκετό νερό και δεν χρειάζεται να κουβαλάτε μαζί σας .
ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΠΙΝΕΤΕ
Η άφιξη μας στο καταφύγιο έγινε κοντά στο μεσημέρι και αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας , περίπου στις 16:30 πήραμε το μονοπάτι για την δρακόλιμνη . Πέρα από ένα αντιανεμικό και νερό για την διαδρομή , όλα τα άλλα πράγματα μας τα είχαμε αφήσει στο καταφύγιο
Η διαδρομή έχει στην αρχή ένα κατέβασμα απότομο και με σχετικά μεγάλη κλίση ( περίπου 150 μέτρα υψομετρική ) για να φτάσουμε στην ξερόλουτσα Τσουμάνη ( ένα οροπέδιο ανάμεσα στην δρακόλιμνη και στο καταφύγιο και στην συνέχεια έχει ένα ομαλό ανέβασμα περίπου 200 μέτρων και σε περίπου 1 ώρα είχαμε φτάσει στην δρακόλιμνη
Μαζί με τον χρόνο που θα καθίσετε στην λίμνη να υπολογίζετε περίπου από 2,5 ώρες μέχρι 3 για το πάνε έλα από το καταφύγιο για δρακόλιμνη
Στην συνέχεια διανυκτέρευση στο καταφύγιο και φαγητό στην υπέροχη κουζίνα του
Την επόμενη ημέρα αφού πήραμε πρωινό ξεκινήσαμε για την κορυφή Γκαμήλα στις 8:35
Η διαδρομή ξεκινάει από το καταφύγιο από το ίδο μονοπάτι που το κατεβήκαμε την προηγούμενη ημέρα για την δρακόλιμνη . Στην μέση του μονοπατιού αυτού και αρκετά πριν κατεβείτε στην ξερόλουτσα Τσουμάνη , θα δείτε ταμπέλα που γράφει προς Τσεπέλοβο, Αυτή την διαδρομή θα ακολουθείστε αν θέλετε να πάτε για Γκαμήλα και Πλοσκό
Η κατάβαση από την πινακίδα και μέχρι τον Τσουμάνη είναι αρκετά έντονη
Στην συνέχεια λίγο πιο επάνω και σε μια απόσταση περίπου 2 χιλιομέτρων σε μια περιφραγμένη περιοχή ( μέσα από τη οποία περνά το μονοπάτι ) θα συναντήσετε την Ρωμιόβρυση όπου θα βρείτε πόσιμο δροσερό νερό ( οπότε αν έχετε σκοπό μόνο την κορυφή Γκαμήλα δεν χρειάζεται να κουβαλάτε πολύ νερό )
Μέχρι την κορυφή κάναμε 2,5 ώρες και άλλες 2,15 για την επιστροφή
Η διαδρομή δεν έχει κάποια δυσκολία για ορειβάτες με μέση και επάνω φυσικά κατάσταση.
Η θέα είναι φανταστική και απολαύστε την .
Επειδή ο καιρός έκλεινε δεν κάτσαμε αρκετή ώρα στην κορυφή και μετά από μια σύντομη συζήτηση αποφασίσαμε να αλλάξουμε τον σχεδιασμός της πορείας μας
Είχαμε σκοπό μετά την Γκαμήλα Ι και αφού παρακάμψουμε την κορυφή Γκαμήλα ΙΙ ή ΙΙΙ ( όπως θέλετε πες την ) να κατέβουμε από το πέρασμα του Κρατερού να βγούμε στο σιάδι της Μύγας , από εκεί στην μονή Στομίου και τέλος στην Κόνιστα
Όμως διαβάζοντας τις μετεωρολογικές προβλέψεις και βλέποντας και τα σύννεφα πάνω από τα κεφάλια μας αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο καταφύγιο και από εκεί να κατέβουμε πάλι στο Μ.Πάπιγκο
Η απόφαση μας ήταν σωστή γιατί όταν είχαμε φτάσει σχεδόν στην 3η βρύση ( αυτή που δεν έχει νερό ) όλο το βουνό είχε κλίση από ομίχλη και βαριά μαύρα σύννεφα
Μετά από μία κρύα και αναγκαία μπίρα ….πήραμε ταξί ( άλλα 50 ευρώ ) και κατεβήκαμε Κόνιτσα όπου είχαμε κανονίσει διαμονή ( αν και χρόνος και η κατάσταση μας …επέτρεπε την επιστροφή μας στην βάση μας ( στα σπίτια μας )

Αρχή Μονοπατιού

Στάση Κιόσκι

Τέλος πορείας

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Aug 23, 2022

Για όποιον προγραμματίζει να επισκεφτεί την Τύμφη για πρώτη φορά, η εκκίνηση της διαδρομής από το Μικρό Πάπιγκο είναι η μόνη λογική επιλογή ωστε να ανεβει ξεκουραστα στη Δρακόλιμνη την πρωτη μέρα και αφού διανυκτερεύσει στο καταφύγιο της Αστράκας να ανέβει είτε στην Γκαμήλα είτε στην Αστράκα την δεύτερη μέρα.

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Aug 24, 2022

εξαιρετική περιγραφή , την ακολούθησα και εγώ την διαδρομή , πολύ καλή εμπειρία τα είχε όλα .

• Photo of Stelios Der
    Stelios Der Oct 19, 2022

Πολύ κατατοπιστική περιγραφή και καταγραφή. Συγχατηρήρια