ΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΑ ΚΙΤΡΟΣ

October 10, 2018
September 2017

near Kokkinopilós, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από την πλατεία - χώρο ανταμώματος των Κοκκινοπλιτών. Αρχικώς ακολουθούμε για περίπου 150μ. τον τσιμεντόδρομο που φεύγει βορειοανατολικά ώπου συναντούμε πινακίδα από τον oρειβατικό μαραθώνιο Faethon Olympus Marathon (F.O.M.) η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη του μονοπατιού (Ε4). Μετά από περίπου 1200μ. στο καθαρό και αρκετά ανηφορικό μονοπάτι συναντούμε διασταύρωση μονοπατιών σε σημείο θέας με κιόσκι και πινακίδες. Το μονοπάτι που κινείται ιδιαίτερα ανηφορικά με βορειοανατολική κατεύθυνση οδηγεί στην πηγή Ρούδη και τελικά στο Κίτρος. Εμείς, όμως, παίρνουμε το εξίσου εμφανές και καλογραμμένο μονοπάτι (Ε4) με ανατολική κατεύθυνση το οποίο αρχικά κατηφορίζει γλυκά (χάνοντας περί τα 70μ υψομέτρου) και μας οδηγεί στη χαράδρα της Σταλαγματιάς. Μόλις φτάσουμε στην κοίτη του ομώνυμου ρέματος, το μονοπάτι την ακολουθεί ανηφορίζοντας σταθερά, χωρίς να κουράζει όμως, μιας και η κλίση είναι ομαλή και σταθερή. Έχοντας διανύσει περί τα 2600μ. εντος της κοίτης (περί τα 4800 απ'αρχής) και έχοντας κερδίσει 500μ. υψομέτρου, το μονοπάτι εγκαταλείπει την κοίτη ανηφορίζοντας με διαδοχικά και πολύ καλογραμμένα καγκέλια κερδίζοντας ξεκούραστα άλλα 200μ. υψομέτρου. Αφήνοντας πίσω μας τα καγκέλια, συνεχίζουμε στο μονοπάτι (Ε4) για 1,5 χιλιόμετρο περίπου (προσπερνούμε την πινακίδα του FOM που σηματοδοτεί την πορεία για την την κορυφή Σμέος) όπου συναντούμε χαρακτηριστικό πλάτωμα με ερείπιο. Το μονοπάτι μετά το ερείπιο ξανακατεβαίνει στην κοίτη του ρέματος, περνά δίπλα από στέρνα για το πότισμα των ζώων (είναι πολύ πιθανό να συναντήσετε αγελάδες στο σημείο αυτό) και μετά ακολουθώντας την κοίτη για 1,5χιλόμετρο περίπου, βγαίνει στον πάναισχρο δρόμο που οδηγεί στην καλύβα του Χρηστάκη. Στο σημείο αυτό είμαστε στη βάση της εντυπωσιακής κορυφογραμμής που οδηγεί στο Φλάμπουρο και στο Κίτρος. Την ακολουθούμε, λοιπόν, και χωρίς τεχνικές δυσκολίες κατακτούμε πρώτα το Φλάμπουρο (2580μ.) και μετά το Κίτρος (2418μ.) , συνοδεία απερίγραπτα όμορφης θέας στα καζάνια και στις υψηλώτερες κορυφές της Ελλάδας. Η κατάβαση από το Κίτρος γίνεται ακολουθώντας τη βορειοδυτική ράχη (η βορειοανατολική οδηγεί στην κορυφή Νάνα και μετά μέσω της στενής Σαλατούρας στο καταφύγιο ανάγκης) και είναι κατά τόπους αρκετά απότομη και επίπονη. Στα τρία περίπου χιλιόμετρα από το Κίτρος συναντούμε και την περίφημη πηγή Ρούδι με άριστο νερό και ροή όλο το χρόνο. Το τέλος της ράχης μας οδηγεί στο σημείο θέας με το κιόσκι, απ'όπου γυρίζουμε στο χώρο εκδηλώσεων ακολουθώντας το μονοπάτι της ανάβασης.