ΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ-Δ.Θ.ΡΟΥΔΙ-ΚΟΡ.ΚΙΤΡΟΣ-ΚΟΡ.ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ-ΜΟΝΟΠ.ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ

Photo ofΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ-Δ.Θ.ΡΟΥΔΙ-ΚΟΡ.ΚΙΤΡΟΣ-ΚΟΡ.ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ-ΜΟΝΟΠ.ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ Photo ofΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ-Δ.Θ.ΡΟΥΔΙ-ΚΟΡ.ΚΙΤΡΟΣ-ΚΟΡ.ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ-ΜΟΝΟΠ.ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ Photo ofΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ-Δ.Θ.ΡΟΥΔΙ-ΚΟΡ.ΚΙΤΡΟΣ-ΚΟΡ.ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ-ΜΟΝΟΠ.ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ

September 10, 2022
September 2022

near Kokkinopilós, Thessaly (Greece)

Πρόκειται για την κλασική κυκλική διαδρομή που πραγματοποιούν οι ορειβάτες στην βορειοδυτική πλευρά του Ολύμπου. Η πεζοπορία ξεκίνησε από την πλατεία που βρίσκεται στην νοτιοανατολική πλευρά του χωριού του Κοκκινοπηλού. Από εκεί ακολουθούμε το μονοπάτι ΚΟΚΚΙΝΟΠΗΛΟΣ-ΦΑΡΑΓΓΙ ΣΤΑΛΑΜΑΤΙΑΣ-ΜΕΓΑΛΗ ΓΟΥΡΝΑ που είναι τμήμα του μονοπατιού Ε4 που ξεκινά από το Λιτόχωρο, διασχίζει όλο το ορεινό συγκρότημα του Ολύμπου και καταλήγει μέσω της κορυφής Σκολιό στον Κοκκινοπηλό για να συνεχίσει την πορεία του προς την νότια Ελλάδα. Το μονοπάτι μας οδηγεί στην διασταύρωση με το μονοπάτι στα αριστερά που κατευθύνεται αρχικά προς την ¨βρύση Ρούδι¨ και μετά προς τις κορυφές Κίτρος και Φλάμπουρο για να καταλήξει στην δασική θέση ¨Μεγάλη Γούρνα¨. Εμείς στην διασταύρωση αυτή θα στρίψουμε αριστερά στο μονοπάτι για τις κορυφές. Αρχικά φτάνουμε στην δασική θέση Ρούδι με την ποτίστρα με το παγωμένο νερό. Μετά συνεχίζοντας την ανηφορική μας πορεία βγαίνουμε στην ράχη που μας οδηγεί πρώτα στην κορυφή Κίτρος και μετά στην κορυφή Φλάμπουρο. Μετά κατηφορίζουμε για να φτάσουμε στην δασική θέση Μεγάλη Γούρνα, εκεί που ξεκινά το ρέμα της Σταλαματιάς. Περνάμε στην απέναντι πλευρά του ξερού ρέματος, εκεί που ξεκινά μονοπάτι που κινείται παράλληλα με το ξερό ρέμα το οποίο το έχουμε πάντοτε στα δεξιά μας. Το μονοπάτι αυτό είναι τμήμα του μονοπατιού ΚΟΚΚΙΝΟΠΗΛΟΣ-ΦΑΡΑΓΓΙ ΣΤΑΛΑΜΑΤΙΑΣ-ΜΕΓΑΛΗ ΓΟΥΡΝΑ που είχαμε εγκαταλείψει στην αρχή της ανάβασης. Λίγο αργότερα οδηγούμαστε πάνω από το φαράγγι της Σταλαματιάς που σχηματίζεται από το ομώνυμο ρέμα το οποίο κατηφορίζει προς την πλευρά του βουνού που βρίσκεται προς την Θεσσαλία. Εκεί το μονοπάτι με επιδέξιους διαδοχικούς ελιγμούς κατηφορίζει μέχρι την βάση του φαραγγιού που βρίσκεται το ρέμα. Στο σημείο αυτό στις αρχές του καλοκαιριού του 2022 το μονοπάτι καταστράφηκε μετά από έντονη καταιγίδα. Μέχρι την επισκευή του χρειάζεται απλώς προσοχή γιατί όχι μόνο μονοπάτι δεν υπάρχει αλλά έχει εξαφανισθεί και το ίχνος του. Τελικά αρκετά παρακάτω λίγο προτού το μονοπάτι εγκαταλείψει το φαράγγι το μονοπάτι ξαναβρίσκεται αφού το ορμητικό νερό δεν μπόρεσε να το καταστρέψει μέχρι εδώ. Το μονοπάτι με ανοιχτή δεξιά στροφή αρχίζει να ανηφορίζει στην δεξιά πλευρά (δεξιά πλευρά καθώς κατεβαίνουμε) του φαραγγιού και γίνεται αρκετά μεγάλο και πρωτεύον. Τελικά διασχίζοντας με πλαγιά με πυξάρια φτάνει στην διασταύρωση στα δεξιά με το μονοπάτι για την κορυφή Κίτρος που είχαμε ακολουθήσει κατά την ανάβαση. Τώρα θα συνεχίσουμε ευθεία στο μονοπάτι που ήδη βρισκόμαστε το οποίο ανήκει στο διεθνές μονοπάτι Ε4 με κατεύθυνση προς τον Κοκκινοπηλό. Σε λίγο φτάνουμε στα όρια του οικισμού του Κοκκινοπηλού. Εκεί το μονοπάτι τερματίζει σε τσιμεντόδρομο (που είχαμε ακολουθήσει με αντίθετη φορά κατά την ανάβαση) στον οποίο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο βρισκόμαστε στην πλατεία που βρίσκεται στην άκρη του χωριού με εκπληκτική θέα προς το οροπέδιο της Ελασσόνας, εκεί που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει η κυκλική διαδρομή που πραγματοποιήσαμε στα βορειοδυτικά του Ολύμμπου με ανάβαση στις κορυφές Κίτρος και Φλάμπουρο και διάσχιση του φαραγγιού της Σταλαματιάς. Η διαδρομή αυτή πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 και εννοείτε ότι εάν την πραγματοποιήσεται το χειμώνα χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσοχή λόγω του χιονιού (το πιθανότερο είναι στην κορυφογραμμή να χρειασθείται κραμπόν), της πολύ μικρότερης μέρας αλλά και του κινδύνου για χιονοστοιβάδες.