ΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΚΑΛΥΨΩ ΚΙΣΣΑΒΟΥ

Photo ofΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΚΑΛΥΨΩ ΚΙΣΣΑΒΟΥ Photo ofΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΚΑΛΥΨΩ ΚΙΣΣΑΒΟΥ Photo ofΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΚΑΛΥΨΩ ΚΙΣΣΑΒΟΥ

July 10, 2022
July 2022

near Kókkinon Nerón, Thessaly (Greece)

Η πεζοπορία ξεκινά από την διασταύρωση της επαρχιακής οδού ΑΓΙΟΚΑΜΠΟΣ-ΣΤΟΜΙΟ με μικρό δρόμο στο ύψος του οικισμού ΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ. Μπαίνουμε και περπατάμε κατά μήκος του δρόμου αυτού ο οποίος αφού προσπεράσει εξοχικές κατοικίες γίνεται χωματόδρομος. Ο χωματόδρομος στην συνέχεια ανηφορίζει με συνεχείς ελιγμούς στις πλαγιές του Κισσάβου και συναντά διασταύρωση με μικρότερο δασικό δρόμο στα δεξιά τον οποίο και ακολουθούμε (στρίβοντας δεξιά). Στον νέο χωματόδρομο στην πρώτη αριστερή του στροφή, βρίσκουμε στην δεξιά του πλευρά την αρχή του μονοπατιού για τους καταρράκτες της Καλυψώς το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας δεξιά. Λίγο μετά διασχίζουμε ξερό ρέμα και αρκετά ψηλότερα συναντάμε δασικό δρόμο τον οποίο και αυτόν διασχίζουμε αφού στην απέναντι πλευρά του βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που ήδη βρισκόμαστε. Σε μερικά εκατοντάδες μέτρα βρίσκουμε διασταύρωση στην οποία το κύριο μονοπάτι στρίβει αριστερά ενώ υπάρχει ευθεία κοφτό μονοπάτι με το οποίο αποφεύγουμε τον κύκλο που κάνει το κύριο το οποίο και ακολουθούμε συνεχίζοντας ευθεία. Μετά από έντονη ανηφορική κλίση συναντάμε σε νέα διασταύρωση και πάλι το κύριο μονοπάτι στο οποίο και στρίβουμε δεξιά στην ανηφορική του κατεύθυνση. Πλησιάζοντας το ρέμα και τους καταρράκτες της Καλυψώς το μονοπάτι γίνεται κατηφορικό. Περνάμε βράχινο πέρασμα με αρκετά μεγάλη ολισθηρότητα για να φτάσουμε τελικά στην τοποθεσία που βρίσκονται οι καταρράκτες. Στα αριστερά μας βρίσκεται ο πρώτος καταρράκτης και η μεγάλη βάθρα που σχηματίζει, στην πραγματικότητα μία μικρή αλλά παραδεισένια λίμνη στην οποία μπορούμε να κολυμπήσουμε. Διασχίζουμε το ρέμα της Καλυψώς και αμέσως μετά ξεκινά μικρό μονοπάτι με κάποιες τεχνικές δυσκολίες με το οποίο προσπερνάμε στα αριστερά μας τον πρώτο καταρράκτη και την βάθρα που σχηματίζει για να φτάσουμε στον μεγαλύτερο και πιο απομωνομένο δεύτερο καταρράκτη της Καλυψώς. Στην συνέχεια ξεκινάμε την επιστροφή από το ίδιο μονοπάτι που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση αλλά βέβαια με αντίθετη φορά. Φτάνοντας στην διασταύρωση με το κοφτό μονοπάτι στρίβουμε δεξιά για να ακολουθήσουμε στον κύκλο που κάνει το κυρίως. Λίγο παρακάτω γίνεται πολύ μεγαλύτερο αφού εξυπηρετεί τις ανάγκες των ντόπιων καλλιεργητών. Σε δεξιά στροφή του βρίσκουμε στην αριστερή του πλευρά την αρχή μικρότερου μονοπατιού που είναι η συνέχεια της σηματοδοτημένης διαδρομής ΚΟΚΚΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΚΑΛΥΨΩΣ. Το μονοπάτι μας οδηγεί σε διασταύρωση με το κύριο μονοπάτι που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση, στο οποίο τώρα στρίβουμε δεξιά στην κατηφορική του κατεύθυνση. Λίγο παρακάτω διασχίζουμε τον δασικό δρόμο και συνεχίζουμε μέχρι το τέλος του μονοπατιού στην διασταύρωσή του με χωματόδρομο στον οποίο τώρα στρίβουμε στην αριστερή του κατηφορική κατεύθυνση με πορεία προς τον οικισμό Κόκκινο Νερό. Ο χωματόδρομος τερματίζει σε άλλον μεγαλύτερο χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Φτάνοντας σε εξοχικές κατοικίες γίνεται τσιμεντόδρομος και τελικά τερματίζει σε διασταύρωση με την επαρχιακή οδό ΑΓΙΟΚΑΜΠΟΥ-ΣΤΟΜΙΟΥ, από εδώ δηλαδή που ξεκίνησε η πεζοπορία μας. Τώρα όμως στην κατάβαση θα συνεχίσουμε για λίγο ακόμα την πεζοπορία στρίβοντας στα δεξιά του ασφαλτόδρομου και συνεχίζοντας σε αυτόν μέχρι την διασταύρωση της επαρχιακής οδού με την είσοδο στον οικισμό του Κόκκινου Νερού που βρίσκεται μερικά εκατοντάδες μέτρα παρακάτω. Στο σημείο αυτής της διασταύρωσης ολοκληρώνεται η πεζοπορική μας διαδρομή με την οποία επισκεφθήκαμε μετά από ανάβαση στις πλαγιές του Κισσάβου τους καταρράκτες της Καλυψώς.