Kojsina Pomol Lopata

August 17, 2016
August 2016

near Trkovići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Iz Kreševa autom do tačke Bijeli greb, iznad sela Kojsina. Sa mjesta označenog kao Parking, presječi uzbrdo livadom, do označene planinarske staze koja dolazi iz Kreševa - naselja! Stazom do toponima Pomol. Na tom mjestu se mimo ovog track-a može otići desno na vrh Inač planine - Lisac. Ako ne, nastaviti sa Pomola lijevo u pravcu Lopate. Track nastavlja dijelom markom a dijelom mimo marke - desno od nje, makadamskom cestom. Ta dionica je duža od dionice koja ide markom, ali je ravnija i sa boljim pogledima. Track vas dovodi do podnožja ski staze, ispod objekta u obliku pečurke, na Lopati. Prolazi dalje mimo pečurke niz brdo, a prema domu na Lopati. Od doma nastavlja markom do raskršća za selo Vranci. Na polovini puta napušta marku i lijevo pod oštrim uglom skreće u gustu ljeskovinu i šumu - prema potoku. Skretanje nije obilježeno i zbog ljetne vegetacije je teško uočljivo! Prolazi potok i izlazi na livade. Dolazi u selo Kojsina. Selo je interesantno za razgledati. Iz sela nastavlja makadamskim putem do tačke označene kao Parking. Nigdje ne silaziti sa makadama na asfalt. Usput trebate proći pored groba, koji je i dao naziv ovoj lokaciji - Bijeli greb!
U blizini Kojsine je selo Vranci, do kojeg dolazite ako se vratite autom prema Kreševu, pa na raskršću skrenete desno. Interesantno je za obići. U njemu ćete naći Rimski most, čuvene tahte (koje su mijenjale zvona crkvena) - i sve skupa živopisno selo. Na Internetu ćete naći dosta materijala vezanog za istoriju sela, kroz koje je nekada prolazio rimski i karavanski put.