Κοιλάδα Κρουσοβίτη -πέτρινα γεφύρια Αχλαδοχωρίου

Photo ofΚοιλάδα Κρουσοβίτη -πέτρινα γεφύρια Αχλαδοχωρίου Photo ofΚοιλάδα Κρουσοβίτη -πέτρινα γεφύρια Αχλαδοχωρίου Photo ofΚοιλάδα Κρουσοβίτη -πέτρινα γεφύρια Αχλαδοχωρίου

June 14, 2022
June 2022

near Achladochóri, Central Macedonia (Greece)

Ωραία και εύκολη διαδρομή για όλους. Περιλαμβάνει το κομμάτι της κοιλάδας του Κρουσοβίτη με τα 5 από τα 9 πέτρινα γεφύρια, αυτά που βρίσκονται στην πλευρά του Αχλαδοχωρίου, και είναι σχετικά κοντά μεταξύ τους. Προτείνεται κυρίως για όσους θέλουν να επισκεφτούν την περιοχή έχοντας ένα όχημα.
Ξεκινάμε λίγο πριν το Αχλαδοχώρι όπου υπάρχει πινακίδα πληροφόρησης. Λίγα μόλις μέτρα αφού κατέβουμε από την άσφαλτο συναντούμε το πρώτο πέτρινο γεφύρι της διαδρομής αυτό της Σαμοκόβας. Συνεχίζουμε από την πάνω πλευρά της κοίτης του ποταμού και στο 1ο χιλιόμετρο της διαδρομής συναντούμε το δεύτερο πέτρινο γεφύρι, αυτό της Πεχτσέτας. Μετά από 500 μέτρα φτάνουμε στο τρίτο και πολύ ωραίο γεφύρι, της Τουπουβίτσας. Συνεχίζουμε και μετά από ένα χιλιόμετρο συναντούμε διατηρητέο νερόμυλο και κιόσκι, που είναι και ένα καλό σημείο για στάση.
Συνεχίζουμε και μετά από 500 περίπου μέτρα συναντούμε το τέταρτο γεφύρι, αυτό της Κάτω Μπέλιτσας. Μετά από άλλα 500 μέτρα συναντούμε το πέμπτο και ωραίο πέτρινο γεφύρι της Άνω Μπέλιτσας.

Μέχρι το σημείο αυτό θα χρειαστούμε περίπου 1.5 ώρα και σε λιγότερο από 3.5 km έχουμε δει τα 5 πέτρινα γεφύρια της πλευράς του Αχλαδοχωρίου. Μπορούμε να επιστρέψουμε από την ίδια διαδρομή. Εμείς λόγω και της επικείμενης καταιγίδας ανεβήκαμε από δασικό δρόμο στο Αχλαδοχώρι και από την άσφαλτο επιστρέψαμε στο σημείο εκκίνησης. (Η απόσταση είναι λίγο παραπάνω αλλά θα κινηθείτε πιο γρήγορα).
Η διαδρομή είναι σηματοδοτημένη με κόκκινη μπογιά και κορδέλες και κινείται παράλληλα με τον ποταμό, πότε δίπλα στην κοίτη και πότε λίγο πιο πάνω σε μονοπάτι.

*Αν θέλετε να επισκεφτείτε και το 6ο γεφύρι της διαδρομής που τερματίζει στο Καρυδοχώρι θα χρειαστεί να περπατήσετε άλλα 3 km μετά το 5ο γεφύρι.
Επίσης υπάρχουν άλλα 3 γεφύρια μετά το Καρυδοχώρι. Στην περίπτωση αυτή καλό είναι να έχετε αφήσει δεύτερο όχημα στο Καρυδοχώρι ή να σας περιμένει λεωφορείο.