Kocaeli, Serindere (Müflisdere) Kanyonu, (13Ağustos2023)

Photo ofKocaeli, Serindere (Müflisdere) Kanyonu, (13Ağustos2023) Photo ofKocaeli, Serindere (Müflisdere) Kanyonu, (13Ağustos2023) Photo ofKocaeli, Serindere (Müflisdere) Kanyonu, (13Ağustos2023)

August 13, 2023
August 2023

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Hava parçalı bulutlu, yürüyüş sonlarına doğru bulutlu.
sıcaklık 30 derece,
Parkur başında otopark (ücretli) ve tuvalet bulunuyor. parkurun ilk 1km.si toprak yol sonrası dere yatağından su içerisiden devam ediyor.
parkuru kalabalık bir grup yürüdük. su içinde yürümek için tasarlanmış ayakkabı ile yürüyenler de oldu, altları ince olduğundan çakıllı yerlerde ayakları acıdı.
ben treking bot la yürüdüm, problem yaşamadım. su çok soğuk değildi.
iki noktada su seviyesi göğüs seviyesinde olacak şekilde gölet geçtik, buralarda çantalar ıslanmasın diye elden ele aktarmamız gerekti,
sudan çıkarken (tırmanış) ellerinizi kullanmanız gerekiyor.
4,5 km de şelalayi gördükten sonra, geri döndük.
yürüyüşçülerin üçte biri, bir şekildi suya düştü, düşüşlerin sebebi kayma değil, dere yatağında kayalar üzerinde basabilecek düz zemin olmaması,
bu dengenizi bozuyor, dengenizi sağlayabilmeniz için baton kullanmak faydalı oluyor. Baton ayrıca basacağınız yerin derinliğini anlamanızı sağlıyor.
Ağustos ayı su seviyesi genelde diz seviyesi altındaydı.
Yürüyüşe başladığımızda saat 11:00 gibi otoparkta 8-10 araba varken, yürüyüş sonun 150 den fazla araç otoparkı doldurmuş ve yol kenarlarına park edilmiş aşırı kalabalık bir ortam vardı.

Buradan içeri araç girişi yok