KOCAELİ KARGALI - DEĞİRMEN ÇAYIRI 12.11.2016 BEKİR SAYRIM

Photo ofKOCAELİ KARGALI - DEĞİRMEN ÇAYIRI 12.11.2016 BEKİR SAYRIM Photo ofKOCAELİ KARGALI - DEĞİRMEN ÇAYIRI 12.11.2016 BEKİR SAYRIM Photo ofKOCAELİ KARGALI - DEĞİRMEN ÇAYIRI 12.11.2016 BEKİR SAYRIM

November 12, 2016
November 2016

near Kargalı, Kocaeli (Türkiye)

Merhaba,

İstanbul'dan 05.30'da yola çıkarak otobandan Dilovası çıkışından çıktık. Tepecik-yağcılar-orhanlı üzerinden kargalıya geldik. Çıkış tarafında araçtan inerek yürüyüşümüze başladık. Bir süre rampa aşağı tepelerden, tarlalardan geçtik. Daha sonra eğimli bi tırmanışla yolumuza devam ettik. Yol üzerinde kuzu otlatan çobanlara denk geldik. Bir tanesinde ise 6 adet kangal köpeği olan bir koyun sürüsüne denk geldik. Köpekler bize saldırmaya çalıştılar ama ekip kalabalık olduğu için duruşumuzdan taviz vermeyerek yolumuza devam ettik.
Bir süre sonra güzergahımız üzerinde olan dereye vardık. Derenin bulunduğu yer yine bize görsel bir şölen sunuyordu. Muazzam yeşilin renkleri, bir taraftan ağaç dibinden çıkmış değişik renkte zehirli mantarla, herşey çok güzel hazırlanmıştı sanki. Dere içerisinde farklı gruplarla karşılaştık. Onlarla kısa sohbetlerimiz oldu. Fakat suyun çok az olması nedeni ile bazı şelaleleri göremedik maalesef.
Yine belirlemiş olduğumuz rota gereği dereden çıkıp dik tırmanışlarla zirveye ulaştık. Manzara muazzamdı. Günlerin kısa olması nedeni ile hava kararmaya başlamıştı. Bu nedenle hızlı adımlarla bitiş noktamız olan Orhanlı köyüne geldik. Köyün girişinde köpek barınağı bulunmaktadır. Yanından geçtiğimiz için köpek sesleri hiç susmadı. Köye vardığımızda bir kıraathane bulduk ve bize sağolsunlar çay demlediler. Çay ocağı çok küçük, biz de kalabalık olduğumuz için mevcut çay yetmeyeceğinden iki demlik çay demlediler. Kısa bir dinlenmeden sonra bizi alacak olan aracımız geldi.

Zorlu olmayan bir parkur olup birçok yaş grubu tarafından yürünebillir.