Kocaeli, Başiskele, Beşkayalar Tabiat Parkı (19 Şubat 2023)

Photo ofKocaeli, Başiskele, Beşkayalar Tabiat Parkı (19 Şubat 2023) Photo ofKocaeli, Başiskele, Beşkayalar Tabiat Parkı (19 Şubat 2023) Photo ofKocaeli, Başiskele, Beşkayalar Tabiat Parkı (19 Şubat 2023)

February 19, 2023
February 2023

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

19 Şubat 2023
Hava açık güneşli, bir gün önce verilen hava tahminleri 15 derece civarı,
parkur bölgesine gidene kadar kar kuytularda belki görürüz diyorduk. Parkur başına geldiğimizde 50cm bazı bölglerde 1 metre kar bulduk.
planlaığımız gibi Yayla ya çıkamadık, 20 km. gibi uzun bir yürüyüş yapacaktık. 10 km yürüyebildik. mesafe kısa olsada kar nedeniyle zor bir yürüyüş oldu diyebilirim.
Erimeye başlayan kar parkurda birçok yerde çığ gibi yolu kapamış, ağaçların devrilmesine neden olmuş, vadi içerisinde molamız sırasında da yine eriyen karların büyük bir gürültüylr şelale gibi ağaçların arasından aktığını görme şansımız oldu. karşı yamaçta değilde yürdüğümüz tarafta böyle bir çığ tehlikeli olurdu.
yürüyüş yolunun ilerleyen bölümlerinde bu tip heyelan risklerinin bulunduğunu ve yüryüş yapmanın tehlikeli olduğunu yazan tabelayı gördük.
parkur sonuna doğru, bir şelale gördük burada dere geçişimiz oldu, su seviyesi nedeniyle bolarımız su aldı.

Video Linki:https://youtu.be/arDJZe7Impc

Yürürken her adımınız 30 cm kadar batıyor, bazen bir boşuluğa basmış gibi tüm bacağınız gömülüyor, emekler gibi çıkmanız gerekiyor.

Orman ve Su İşleri Bakalığı Doğa Koruma ve Milli Parkalar Genel Müdürlüğü tabeşası asılı bir kapı

Belediye tarafından yapılmış ve bölge halkı tarafından işletilen tesis, burada kahve molası vermeyi planlıyorduk fakat tesis kar altında gömülü ve kimse yok. Bu tesisin karşısındaki yamaçtan yukarı yaylaya çıkmayı planlıyorduk, yaklaşık 500 metre kadar bir tırmanışta yaptık fakat şartların buna uygun olmadığına karar yaylaya çıkmadan geri döndük.

Dikkan Kanyon boyu yürümek tehlikelidir. Taş ve Kaya düşebilir. bu gün çığ ve heyelan tehlikeside buna ilave edilebilirdi.

Şelale Çamur gibi akıyor, burada bir dere geçişimiz oldu, su seviyesi yüksek olduğundan botlarımıza su girdi. ( Gerçi, kar yürüyüşü nedeniyle zaten ıslaktık )

Şelaleden sonra, arıcıya ait kimsenin bulunmadığı bir evin ve köyün hemen dışında bulunan birkaç evin yanından geçerek köy mezarlığına geldk.

Köyiçinde yolları temizlemişler. camiye yakın bir çayocağı ve buranın altında tuvaletler bulunuyor. birde gözleme tarzı yiyecek satışı yapan büfe vardı fakat kapalıydı. yine caminin alt tarafında muhtarlık binası ve müzeye dönüştürülmüş bir bölüm var, burasıda kapalı.