Knezevo-vodopadi Skakavac 1 i 2 (pod kotlom) na Dubokom potoku

Photo ofKnezevo-vodopadi Skakavac 1 i 2 (pod kotlom) na Dubokom potoku Photo ofKnezevo-vodopadi Skakavac 1 i 2 (pod kotlom) na Dubokom potoku Photo ofKnezevo-vodopadi Skakavac 1 i 2 (pod kotlom) na Dubokom potoku

April 14, 2022
April 2022

near Gojkovići, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Uobicajeno se ovi vodopadi koji se nalaze na granici izmedju opstina Kotor varos i Knezevo posjecuju markiranom stazom sa istoka, nedaleko od sela Kuzmici. Mi smo odlucili da krenemo od Knezeva.

Pratili smo cijelo vrijemo Duboki potok koji je od malenog potocica koji je bezbrizno zavijao kroz prekrasne crnogoricne sume nadomak Knezeva brzo rastao u respektabilnu rijeku sa dva velika prekrasna vodopada u kanjonu izmedju Jezice i Golog brda.

Do pocetne tacke, jedne livade kraj puta, se dodje nakon skretanja s glavnog puta iz Knezeva prema ski centru Knezevo. otprilike 2,5 km nakon skretanja, na mjestu gdje dalekovod presijeca put ostavi se auto i prati se travnati sumski put koji ide uz dalekovode. ubrzo se dodje do prelijepog proplanka i tu se nailazi na Duboki potok i makadamski put koji ide kraj njega sve do mozda kilometar do prvog slapa "Pod kotlom".

Prije toga je raskrnica gdje se iz pravca sela Bastaji spusta markirana staza do Dubokog potoka i kraj potoka vodi do slapova. problem je sto je markacija u tom dijelu povremena, nije jasno oznaceno mjesto prelaska preko potoka a i klizista su odnijela dijelom stazu pa je improvizovana nova. u doba godine kad smo isli Duboki potok tu vec nije lagan za prelazak pa treba o tome voditi racuna. tih zadnjih 100-200 m do pred vodopad pod Kotlom je najkriticnije. u povratku smo izabrali malo bolju varijantu prelaska i tu je staza po prelasku potoka nazad malo bolje oznacena i vodi jednom strminom kroz sumu do puta. najbolje je u pravcu prema vodopadima slijediti makadamski put kraj potoka do njegovog kraja, a na kraju se lijevo odvaja staza kroz sumu .
uglavnom kad se jednom predje potok brzo se dodje do prvog vodopada, da bi mu se priblizili i vidjeli ga morate se spustiti strmo kraj stijene do njega. poslije staza vodi prelijepom bjelogoricnom sumom i trasom stare austrougarske uskotracne pruge, prolazi kroz jedan usjek, tunel, vodi kraj jednog podzidanog izvora kraj kojeg se skrene lijevo i spusta opet lagano prema potoku i nazad prema Skakavcu 1, kako ga oznacavaju. markaciju tu nije losa, ali neke raskrsnice nisu naznacena pa samo treba paziti da vas staza ne odvede prema selu Kuzmici

Pocetna tacka

livada kraj puta Knezevo-Knezevo ski centar, gdje visokonaponski dalekovod presijeca cestu

Photo ofnailazak na put i duboki potok, lijevo Photo ofnailazak na put i duboki potok, lijevo Photo ofnailazak na put i duboki potok, lijevo

nailazak na put i duboki potok, lijevo

PictographPicnic Altitude 3,459 ft

Gladno vrelo - objekat

izvor lijevo od puta

Photo ofraskrsnica lijevo staza od Bastaja / desno put , pravo kraj Dubokog p. Photo ofraskrsnica lijevo staza od Bastaja / desno put , pravo kraj Dubokog p. Photo ofraskrsnica lijevo staza od Bastaja / desno put , pravo kraj Dubokog p.

raskrsnica lijevo staza od Bastaja / desno put , pravo kraj Dubokog p.

PictographWaterfall Altitude 3,006 ft

vodopad pod Kotlom s gornje strane

PictographWaterfall Altitude 2,951 ft

Vodopad pod Kotlom / Skakavac 2

PictographTunnel Altitude 2,946 ft
Photo ofuskotracna Austrougarska pruga / tunel Photo ofuskotracna Austrougarska pruga / tunel Photo ofuskotracna Austrougarska pruga / tunel

uskotracna Austrougarska pruga / tunel

dio slika je slikan iz suprotnog pravca pri povratku (da vas ne zbuni pravac kretanja)

Photo ofrasksrnica , podzida, izvor, tu staza zaokrece lagano lijevo prema kanjonu i nazad prema velikom vodopadu Photo ofrasksrnica , podzida, izvor, tu staza zaokrece lagano lijevo prema kanjonu i nazad prema velikom vodopadu Photo ofrasksrnica , podzida, izvor, tu staza zaokrece lagano lijevo prema kanjonu i nazad prema velikom vodopadu

ovdje je tabla malo zbunjujuca vodopad pod kotlom oznacava kao Skakavac a onaj veci Skakavac kao Skakavac 1, ni vermenske odrednice nisu bas tacne, treba nekim prosjecnim hodom puno manje vremena nego sto je oznaceno. markacija vodi i navise kroz shumu , vjerovatno prema selima sa te strane, a na tabli taj pravac nije oznacen

raskrsnica, lijevo

lijevo /uzvodno veliki vodopad Skakavac (ocito ovdje oznacavan kao Skakavac 1) predje se drveni most preko rijeke i onda se ide stotinak metara uzvodno do vodopada i sadrvana kraj njega. most je oznacen u povratku

PictographWaterfall Altitude 2,805 ft
Photo ofSkakavac (Skakavac 1, veliki vodopad) Photo ofSkakavac (Skakavac 1, veliki vodopad) Photo ofSkakavac (Skakavac 1, veliki vodopad)

Skakavac (Skakavac 1, veliki vodopad)