Photo ofKm 17,6 TV-7041, Coll Roig, Portell Mariàngela, Cova Moneda, Teix, Farena, km 17,6 Photo ofKm 17,6 TV-7041, Coll Roig, Portell Mariàngela, Cova Moneda, Teix, Farena, km 17,6 Photo ofKm 17,6 TV-7041, Coll Roig, Portell Mariàngela, Cova Moneda, Teix, Farena, km 17,6

June 15, 2022
June 2022

near Farena, Catalunya (España)

La ruta parteix del km 17 i escaig de la carretera de Capafonts, on es pot deixar el cotxe en una petita esplanada. Creuem la carretera, i per una desdibuixada pista anem a buscar la que passa per sota la serra de l'Envestida, que més endavant esdevé corriol. En un moment donat, abandonem el corriol principal i en seguim un de molt desdibuixat que ens portarà al Coll Roig. La dificultat de seguir aquest tram és el que m'ha portat a qualificar l'excursió de difícil. Des del Coll Roig, pugem per corriol fressat al portell de la Mariàngela gaudint de les vistes sobre Capafonts i el Brugent. Al portell, seguim a l'esquerra, direcció a la font i la cova del Rei, fins a la zona de la font del Cremalló. Aquí és on vam tenir l'error, perquè no vam interpretar bé el punt de trobada amb uns companys que ens esperaven per visitar la cova de la Moneda. Calia seguir recte, sense perdre alçada cap al portell del Gallarí, i seguir pel corriol que passa per la carena fins arribar a l'entrada de la cova de la Moneda. Per contra, vam baixar al portell de Cremalló, i vam seguir, sense corriol fix, fins a enllaçar amb el corriol principal que passa per la carena. No he borrat aquest track pel contingut en fotos que conté, però he penjat una correcció:

Fem la visita espectacular a la cova de la Moneda, i després ens dirigim al Racó del Teix. A la sortida, enllacem a l'esquerra amb un preciós sender que ens porta a la font del Jan passant per l'antic tram de PR-C 20. Creuem la carretera i accedim per la pista al mas d'en Verd, i des d'allí arribarem a Farena per l'actual PR-C 20, ara perfectament marcat des de fa pocs mesos per l'AAMP. Dinem a Farena, al restaurant Brugent, i després sortim pel camí de la Solana, el toll de l'Olla i pugem pel camí del Riu fins al punt d'aparcament.

Corriol d'accés al Coll Roig

Photo ofAscensió al portell de la Mariàngela Photo ofAscensió al portell de la Mariàngela Photo ofAscensió al portell de la Mariàngela

Ascensió al portell de la Mariàngela

Portell de la Mariàngela

PictographCave Altitude 3,221 ft

.kpo

Corriol direcció a la font de Cremalló