كلور(شاهرود) دیلمده به شاندرمن.اجرا شده در 21 اردیبهشت سال 96.

Photo ofكلور(شاهرود) دیلمده به شاندرمن.اجرا شده در 21 اردیبهشت سال 96. Photo ofكلور(شاهرود) دیلمده به شاندرمن.اجرا شده در 21 اردیبهشت سال 96. Photo ofكلور(شاهرود) دیلمده به شاندرمن.اجرا شده در 21 اردیبهشت سال 96.

72 4.2
one day 8 hours 19 minutes
May 14, 2017
May 2017

•   4.2 4 Reviews

near Kolowr, Ardabīl (Iran)

اینجانب آمادگی اجرای برنامه فوق را بدون کوله کشیفقط برای روز اول و اجاره محل اقامت شب مانی در کلبه به همراه غذای محلی را دارم.
در صورت نیاز به اجرا توسط اینجانب با شماره 09126415891 جعفر پناهی تماس حاصل فرمایید

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

تاریخ اجرای برنامه : 21 الی 22 اردیبهشت ماه سال 1396.
در مورخ ۱۵ الی ۱۶ خرداد ۹۶ برنامه فوق مجددا به همراه ۹۰ نفر از اعضای گروه دوستان کوه با سرقدمی اینجانب با موفقیت پیمایش گردید
توضیح اینکه در نقاط و توضیحات در نقطه گذاری رو نقشه
نیز شرح داده شده است.
مسیر طی شده با اتوبوس :زنجان-سرچم – خلخال – کلور 243 کیلومتر
مسیر طی شده با نیسان : کلور تا دیلمده 12 کیلومتر
طول مسیر پیمایش شده: 30 کیلومتر. 10 کیلومتر روز اول. 20 کیلومتر روز دوم
کلور، دیلمده به شاندرمن (شروع مسیر پیاده روی : دیلمده – پایان مسیر پیاده روی/ حاجی بیجار ، طالب دره)
شهر كلور(شاهرود) ، روستای دیلمده اردبیل به شاندرمن
 جاذبه های گردشگری برنامه :
 کوچه باغ های دیلمده
 ییلاقات دران
 دره طالب دره
 جنگل های لچور و حاج بیجار
معرفی شهر کلور(به تاتی: کلور(kəlur)). شهری است از توابع شهرستان خلخال در استان اردبیل ایران است. این شهر مرکز بخش شاهرود شهرستان خلخال است و مردم آن تات‌زبان هستند. کلور در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر خلخال و در دامنهٔ غربی رشته‌کوه البرز تالش و شرق کوه آق داغ قرار دارد. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۱۵۵۰ متر است و آب و هوای آن در تابستان معتدل و در زمستان سرد است. ترکیبی از آب و هوای شمالی و کوهستانی باعث شده است تا این شهر از نظر آب و هوایی در حالت ایده‌آلی برای گردشگری قرار داشته باشد.
شرح برنامه :
روز پنجشنبه برابر با 21اردیبهشت ماه 1396 ساعت 5:40 دقیقه از ترمینال مسافربری زنجان با اتوبوس اسکانیا 44 نفره به همراه 42 نفر از همراهان گروه کوهنوردی و طبیعت گردی حیات از طریق آزاد راه زنجان –تبریز به راه افتادیم. ساعت 8 صبح در بین راه برای صرف صبحانه به حساب گروه حیات توقفی کوتاه داشتیم. جاتون خالی صبحانه منو انتخابی بین املت و کره با عسل بود. بعد صرف صبحانه به سمت شهر کلور(شاهرود ) حرکت کردیم.
ساعت 10:15 دقیقه در شهر کلور در کنار بانک ملی در میدان اصلی شهر از اتوبوس پیاده شدیم. متاسفانه نیسان هایی که قرار بود مارا به سمت روستای دیلمده ببرند با تاخیر یک ساعت سر قرار حاضر شدند.
از کلور به سمت دیلمده در ساعت 11:15 دقیقه با دو دستگاه نیسان زامیاد آبی رنگ حرکت کردیم. بعد از طی 12.2 کیلومتر ساعت 11:45 دقیقه به روستای دیلمده رسیدیم. در اینجا به خاطر تعداد زیاد مسافران و کوله ها راننده نیسان تعدادی از کوهنوردان را پیاده کردند تا نیسان به راحتی الباقی مسیر را طی کند و خانمها به همراه کوله ها با نیسان حدود 4 کیلومتر دیگر به مسیر تا نقطه شروع پیاده روی به نیسان سواری ادامه دادند. ما نیز پیاده به سمت شروع نقطه پیاده روی حرکت کردیم. هزینه هر نیسان 80.000 تومان.
در این فصل از سال به علت اینکه دامدارهان به علت ممنوعیت به ییلاقها کوچ نکرده ایند مناطق ییلاقی سرشار از گل و گیاهان با ارتفاع بالا میباشند.ارتفاع گیاهان و گلها بعضی مناطق به 30 سانتیمتر میرسد.
شروع پیاده روی 13:15 :بعد از رسیدن به نقطه شروع پیاده روی و استراحت ساعت 13:15 پیاده روی گروه شروع شد.
نهار روز اول ساعت 14:30:
بعد از طی 2.7 کیلومتر به ییلاق و چشمه آب رسیدیم. بعد از طی 1 کیلومتر در وسط راه به سمت پایین حرکت کردیم.برای صرف نهار. بهتر است وسط راه شما به سمت پایین نکشید مسیر را تا جایی ادامه دهید که محل چشمه برسید سپس به سمت چشمه(سمت راست) حرکت کنید.
چشمه آب شماره 2:
درست 2 کیلومتر بعد از صرف نهار چشمه آب و منطقه ای زیبا پر از گلهای بابونه برای عکاسی و استراحت بین راهی وجود دارد.
شام روز اول و محل شب مانی :
ساعت 19:15 بعد از طی 5.6 کیلومتر از محل صرف نهار و طی مسافت 8.7 کیلومتر از محل شروع پیاده روی به ییلاق خشکه دریا که داری چشمه و کلبه میباشد به محل شب مانی رسیدیم. ییلاق خشکه دریا (قبلا دریاچه ای طبیعی در این نقطه وجود داشته که خشک شده است )محل خوبی برای شب مانی و اقامت میباشد. تا قبل از تاریخ 25 اریبهشت ماه صاحبان کلبه ها در محل حضور ندارند و در همین زمانها به تدریج دامداران به همراه دامهایشان به سمت کلبه های حرکت میکنند.
شرح برنامه روز دوم:
نکته 1: در روز دوم مسافت طی شده حدود 19 کیلومتر میباشد بهتر است صبح ساعت 8 پیاده روی را شروع کنید.
نکته2 : به خاطر نبود چشمه آب تا ساعت 4 عصر روز دوم ، حتما صبح قبل از حرکت به اندازه کافی برای نهار و بین راه آب بردارید.
با وجود تاکید لیدر گروه بر اینکه ساعت بیدار باش 6:30 صبح میباشد و ساعت حرک 8 صبح گروه در ساعت 9:15 پیمایش روز دوم را شروع کردیم. پیمایش روز دوم از مسیر جنگلی و اکثرا از کنار رودخانه پر آب میباشد .عبور از رودخانه و پلهای چوبی در روز دوم به دفعات تکرار میشود.
نهار روز دوم.:
نهار در ساعت 13:30 کنار پل چوبی صرف شد. در اینجا آب روانی از سمت ارتفاعات به داخل رودخانه سراریز شده بود که گفتند میتوانید از این آب استفاده کنید. از انجایی که من به اندازه کافی آب داشتم ترجیح دادم استفاده نکنم
ادامه مسیر بعد از صرف نهار باید از پول چوبی عبور کنیم و به سمت چپ حرکت کنیم.
چشمه آب شماره 3:
ساعت 17 به محلی بکر و زیبا در کنار پول چوبی رسیدیم.در این منطقه آب گوارا و سردی از بالای جنگل جاری بود که بعد از عبور از لای گلسنگ تسویه میشد. به مدت 45 دقیقه در این نقطه زیبا برای عکاسی و تجدید قوا استراحت کردیم.
ساعت 18:40 دقیقه به محل تحویل کوله ها به وانت رسیدیم. بعد از تحویل کوله ها در کل 2 کیلومتر از مسیر مانده بود.
ساعت 19:20 دقیقه به انتهای مسیر رسیدیم. قهوه خانه حاجی بیجار در منطقه طالب دره قرار دارد.
برای رسیدن به قهوه خانه حاجی بیجار با ماشین باید از داخل شهر شاندرمن از مرکز شهر جاده شاندرمن -چاله سرا را ادامه دهید .این منطقه بکر مردم محلی شهر شاندرمن و ماسال برای تفریح انتخاب میکنند
شماره تلفن اینجانب جهت هماهنگی و پاسخگوی به سوالات همنوردان عزیز: 09126415891
لطفا بعد از طی مسیر لطفا لایک و کامنت یادتون نره

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

PictographInformation point Altitude 5,375 ft

شروع مسير. از شهر كلور

مسیر فوق را از شهر کلور تا روستای دیلمده با نیسان طی میکنند. بهتر از از روستای دیلمده تا 4 کیلومتر دیگر نیز با نیسان به حرکت خود ادامه دهید تا مسیر سربالایی با شیب تند را رد کنید.

PictographInformation point Altitude 6,645 ft

روستای دیلمده

PictographInformation point Altitude 6,609 ft
Photo ofاينجا من به همراه 10 نفر از همنوردان پياده شديم. خانمها و كوله ها با نيسان رفتن Photo ofاينجا من به همراه 10 نفر از همنوردان پياده شديم. خانمها و كوله ها با نيسان رفتن

اينجا من به همراه 10 نفر از همنوردان پياده شديم. خانمها و كوله ها با نيسان رفتن

بعد از طی 12.2 کیلومتر با نیسان ساعت 11:45 دقیقه به روستای دیلمده رسیدیم. در اینجا به خاطر تعداد زیاد مسافران و کوله ها راننده نیسان تعدادی از کوهنوردان را پیاده کردند تا نیسان به راحتی الباقی مسیر را طی کند و خانمها به همراه کوله ها با نیسان حدود 4 کیلومتر دیگر به مسیر تا نقطه شروع پیاده روی به نیسان سواری ادامه دادند. ما نیز پیاده به سمت شروع نقطه پیاده روی حرکت کردیم. هزینه هر نیسان 80.000 تومان

PictographInformation point Altitude 7,248 ft

شروع مسير پياده روي

به سمت راست داخل دره براي نهار و چشمه حركت كنيد

ما در این قسمت به داخل دره برای صرف نهار در کنار چشمه حرکت کردیم. بعد از طی 2.7 کیلومتر به ییلاق و چشمه آب رسیدیم. بعد از طی 1 کیلومتر در وسط راه به سمت پایین حرکت کردیم.برای صرف نهار. بهتر است وسط راه شما به سمت پایین نروید مسیر را تا جایی ادامه دهید که محل چشمه برسید سپس به سمت چشمه(سمت راست) حرکت کنید.

PictographRisk Altitude 6,422 ft

به علت ريزش اينجا شيب داره

چشمه اب. محل صرف نهار

محل صرف نهار. این منطقه دارای چشمه آب نیز میباشد. بهتر است برای امدن به این نقطه در ادامه مسیر مالرو وقتی به این نقطه رسیدید به سمت راست حرکت کنید. از اینجا به بعد از داخل دره حرکت خواهیم کرد.

چشمه آب شماره 2 بعد از صرف نهار

چشمه آب: 2 کیلومتر بعد از صرف نهار چشمه آب و منطقه ای زیبا پر از گلههای بابونه برای عکاسی و استراحت بین راهی وجود دارد.

محل عبور از رودخانه.

عبور از رودخانه. منتظر عبور از رودخانه و پلهای چوبی زیادی در آینده باشید.

عبور از رودخانه

بازم عبور از رودخانه

PictographCampsite Altitude 4,755 ft
Photo ofییلاق خشکه دریا. محل شب ماني با چشمه آب و کلبه. Photo ofییلاق خشکه دریا. محل شب ماني با چشمه آب و کلبه. Photo ofییلاق خشکه دریا. محل شب ماني با چشمه آب و کلبه.

ییلاق خشکه دریا. محل شب ماني با چشمه آب و کلبه.

شام روز اول و محل شب مانی : بعد از طی 5.6 کیلومتر از محل صرف نهار و طی مسافت 8.7 کیلومتر از محل شروع پیاده روی به ییلاق خشکه دریا که داری چشمه و کلبه میباشد رسیدیم. ییلاق خشکه دریا محل خوبی برای شب مانی و اقامت میباشد. تا قبل از تاریخ 25 اریبهشت ماه صاحبان کلبه ها در محل حضور ندارند و در همین زمانها ارام ارام دامداران به همراه دامهایشان وارد کلبه های ییلاقی شان میشوند.

روز دوم.حرکت از مسیر جنگلی و اکثرا از کنار رودخانه پر آب و خروشان میباشد.

به سمت راست در كنار رودخانه به مسير ادامه دهيد

به سمت راست در كنار رودخانه به مسير ادامه دهيد همانطوری که گفتم. مسیر روز دوم از کنار رودخانه میباشد

بازم رسيديم كنار رودخانه

PictographBridge Altitude 2,300 ft

محل صرف نهار. روز دوم

محل صرف نهار. در کنار پل چوبی انتخاب کردیم. در اینجا آب روانی از سمت کوه به داخل رودخانه سراریز شده بود که گفتند میتوانید از این آب استفاده کنید. از انجایی که من به اندازه کافی آب داشتم ترجیح دادم استفاده نکنم ادامه مسیر باید از پول چوبی عبور کنیم و به سمت چپ حرکت کنیم.

عبور از عرض رودخانه

بالاخره اینجا دیگه مجبور شدیم به علت حجم زیاد آب کفشها رو دربیاریم و از عرض رودخانه عبور کنیم.ولی زدن پا تو آب سرد خستگی راه رو از تنمون به در کرد. یه چایی هم نوش جان کردیم که خیلی چسبید.برای شب مانی دوم 500 متر بعد از این نقطه ییلاق کوهسار برای شب مانی پیشنهاد میگردد.اب چشمه برای اشامیدن نیز وجود دارد

PictographBridge Altitude 1,613 ft

باز هم پل چوبی

مسیر کاملا مشخص میباشد. هر جا پل چوبی دیدن باید از روش رد شوید و برید اونور رودخانه

PictographBridge Altitude 1,537 ft

عبور از پل چوبی و عکاسی روی پل هم اجر معنوی داره و هم صفا

Photo ofپل چوبی با چشمه آبهای جاری از بالای کوه Photo ofپل چوبی با چشمه آبهای جاری از بالای کوه Photo ofپل چوبی با چشمه آبهای جاری از بالای کوه

پل چوبی با چشمه آبهای جاری از بالای کوه

ساعت 17: منطقه ای زیبا و بکر برای استراحت و استفاده از ابهای گوارا و جاری از بالای کوه چنین منظره زیبایی رو من در مسیر کجور به سیسنگان دیده بودم.

PictographBridge Altitude 1,327 ft

عبور از پل

عبور از پل بعدی

اتمام مسیر جنگلی و رسیدن به طالب دره

بالاخره داریم به ساعات اخر پیمایش کلور به شاندرمن نزدیک میشویم. در این نقطه بعد از تحویل کوله ها به وانت پیاده به سمت پایین دره و محل توقف اتوبوس حرکت کردیم. مسیر باقی مانده دو کیلومتر میباشد.

PictographInformation point Altitude 1,046 ft

قهوه خانه حاجي بيجار و اتمام مسیر.

قهوه خانه حاجی بیجار در منطقه طالب دره قرار دارد. برای رسیدن به قهوه خانه حاجی بیجار با ماشین باید از داخل شهر شاندرمن از مرکز شهر جاده شاندرمن -چاله سرا را ادامه دهید این منطقه را بیشتر محلی های شهر شاندرمن و ماسال برای تفریح انتخاب میکنند. .

jafar panahi May 18, 2017

hosseinagha May 30, 2018

مسیر شاندرمن

jafar panahi Jun 17, 2018

در تاریخ ۱۴ الی ۱۶ خرداد ۹۷ پیمایش فوق با سرقدمی و راهنمایی من به همراه گروه دوستان کوه با همراهی ۹۰ نفر از تهران، مشهد،اصفهان، کرج و زنجان برگزار گردید.

• Photo of Saeed Saghafi
    Saeed Saghafi Jun 25, 2018

با سلام
    تشکر میکنم از آقای پناهی بابت این فایل خوب و این همه جزئیاتی که در فایل بهش اشاره کرده بودند.
    ما این برنامه رو در تاریخ 31 الی 1 تیر 97 برگزار کردیم.
    متاسفانه بدلیل سیلاب در هفته قبل از پیمایش ما تا فاصله 3 متری رودخانه پر از گل و رسوب بود و پیمایش رو سخت می کرد. از طرفی کل پب هایی که توی فایل بهش اشاره شده بدلیل سیلاب از بین رفته و هیچ اثری ازشون نیست.
    امیدوارم تیم های بعدی که به فاصله نزدیکی از تاریخ پیمایش ما میخواهند به منطقه بروند به این نکات توجه کنند.

jafar panahi Jun 25, 2018

با تشکر از توضیحات خوب شما اقای سقفی عزیز. مجددا در تاریخ ۱۴ الی ۱۶ خرداد ۹۷ به همراه ۹۰ نفر مسیر فوق را پیمایش کردیم. فقط باید وقتی وارد رودخانه میشوید حواستون به باتلاق گل و لای باشد. اونم تا الان خشک شده و فکر نکنم اثری از گل و رسوب مانده باشه. پل ها داخل جنگل بودن. سیلاب فقط قبل از رسیدن به خشکه دریا رو پر از گل و لای کرده بود

• Photo of Saeed Saghafi
    Saeed Saghafi Jun 26, 2018

جناب پناهی عزیز درست میفرمایید اون زمانی که شما تشریف بردید رسوبات تا خشکه دریا بوده ولی بعد از یک هفته سیلابی اومده که کل پل های توی جنگل رو از بین برده و حتی اثری هم ازشون نبود و به واسطه فایل خوبی که ارائه داده بودید مسیریابی کردیم.
    ضمنن گل و لای در کل مسیر در کنار رودخانه وجود داره و هرجا که بخواین از کنار رودخانه رد بشید با گل و لای درگیر خواهید بود. البته این شرایط احتمالا تا یک الی 2 هفته آتی خواهد بود.

• Photo of farzan_14
    farzan_14 Jun 1, 2019

چقـــدر خــــووووب که مسیر رو با جزئیات مشخص کردین 👌 مچکرم

jafar panahi Jun 1, 2019

خواهش میکنم. مسیر رو پیمایش کردین؟؟

• Photo of farzan_14
    farzan_14 Jun 8, 2019

بله تعطیلات خرداد رفتیم ، با برنامه روزانه شما نتونستیم هماهنگ شیم ولی از همین مسیر استفاده کردیم