Klarenbeek, landgoed Beekzicht, Appense schouwpad (gedeeltelijk) **

Photo ofKlarenbeek, landgoed Beekzicht, Appense schouwpad (gedeeltelijk) ** Photo ofKlarenbeek, landgoed Beekzicht, Appense schouwpad (gedeeltelijk) ** Photo ofKlarenbeek, landgoed Beekzicht, Appense schouwpad (gedeeltelijk) **

September 15, 2022
September 2022

near Klarenbeek, Gelderland (Nederland)

Een route door het buitengebied van Klarenbeek en over landgoed Beekzicht. Deze route volgt grotendeels het Appense Schouwpad.

Route
De totale lengte van de route is 9,63 km. Hiervan is 5,3 km verhard. Dit komt neer op 55%.

Omgeving
Je loopt afwisselend door bos en half open landschap, waarbij je grote stukken over landgoed Beekzicht loopt.

Rust
Ik ben om 7:00 begonnen. Je loopt tot 3× langs de N789 die op dit tijdstip erg druk is met woon-werkverkeer. Het laatste gedeelte is een stuk rustiger en kom je maar weinig verkeer tegen. Ik ben voor de rest geen andere wandelaars tegengekomen.

Bezienswaardigheden
De route leent zich erg voor het spotten van reeën. Helaas heb ik die vandaag niet gespot. Voor de rest is het een doorsnee wandeling

Conclusie
Omdat dit een schouwpad betreft had ik verwacht dat ik over dijken zou lopen. Dit is helaas niet het geval. Er is wel een oude dijk maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Ook de N789 is een storende factor. En als laatste is het aandeel verhard te groot. Ik heb de route afgebroken. Als ik de route voltooid had was het aandeel verhard iets minder geweest, maar nog teveel.

Info
Honden zijn, mits aangelijnd, toegestaan.