Kızılyer'den Söğüt'e ( 2021 06 )

April 20, 2023
June 2021

near Cumhuriyet, Muğla (Türkiye)

Yürüyüşümüz sabah serininde, Karia Yolu'nun Bozburun Yarımadası'ndaki bölümünün küçük bir kısmını izleyerek başlıyor. Bu kısa bölümde yolun kırmızı beyaz işaretlerini görebiliyorsunuz.

İzlediğimiz patika ilk başta kıyı şeridini takip etse de kısa bir süre sonra solumuzda kalan yamaç boyu yükselen patikayı takip etmeye başlıyor. Patika üzerinde kalan ve bu küçük vadiye hayat veren su kaynağı da her zamanki gibi akmakta. Bu bölümde bolca keçiboynuzu ağacı görmek mümkün. Pembe çiçekleriyle zakkumlarda patikayı süslüyor.

Vadinin hemen hemen sonuna doğru eski yapılara ait büyük, dikdörtgen duvar taşlarının arasından mahallenin ilk evlerine ulaşıyoruz. Solumuzda kalan tepenin yamaçlarında kalan ve yoğun bitki örtüsünün kapladığı, bir kaç duvarından başka bir kalıntısının gözükmeyen Thyssanos Antik yerleşimine uzaktan bir bakış atıp asfalt yola çıkıyoruz.

Yürüyüşümüz köyün içinden geçecek ve biraz sonra sahilde, başladığımız noktada sona erecek.