KIZILÜZÜM-NİF DAĞI ZİRVE-KAVAKLIDERE

Photo ofKIZILÜZÜM-NİF DAĞI ZİRVE-KAVAKLIDERE Photo ofKIZILÜZÜM-NİF DAĞI ZİRVE-KAVAKLIDERE Photo ofKIZILÜZÜM-NİF DAĞI ZİRVE-KAVAKLIDERE

January 21, 2018
January 2018

near Kizilüzüm, İzmir (Türkiye)

Kızılüzüm'den patikaya girerek Taşduvar yoluna kadar yürüdük. Daha sonra, Çarık Deresinin güneyindeki yoldan patika girişine kadar devam ettik.
Bu bölümdeki patikalardan en üstteki orman yöluna kadar dik bir şekilde çıkılıyor. Daha sonra zirveye çıkmak için son patikaya girdik. Sarp kayalıkların eteğinden iki üç çarşak geçerek kayalık bölümün üzerine ulaştık. Nif Dağı'nın kuzeyinde kalan bu bölümünde çok güzel çam ormanları var. Buradan çok güzel İzmir körfezi, Kemalpaşa Ovası ve Spil Dağı manzaraları izlenebiliyor. Ancak havanın aşırı soğuk olması, çok sert esen fırtına ve zaman sorunu nedeniyle fotoğraf bile çekerken zorlandık.
Nif Dağı zirvesi de çok soğuk ve sert fırtınalıydı. Birbirimizin sesini duymakta zorlandık.
Zirveden sonra doğalgaz boru hattından Kavaklıdere köyüne doğru yollandık.
Alman Tarlası ile Kavaklıdere'ye inen vadideki dere arasındaki oldukça geniş bir alanda ağaç kesimi yapılmış ve halen kesim devam etmekte. Her yer orman yollarıyla kaplı. Vadiye inen patikalar da, maalesef enduro motor sporu yapan arkadaşların motorları nedeniyle oldukça bozulmuş durumda.
Parkur boyunca dört yerde içilebilir suyu olan çoban çeşmesi var. Özellikle zirveye çıkış oldukça zorlu. Çarşak geçişlerine çok dikkat etmek gerekiyor. Deneyimli yürüyüşçülere önerilir.

ÇARIK DERESİ

Merhaba. 2. fotoğraf nif dağı zirvesimidir 🤔

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Jan 23, 2019

Cemal Bey, ikinci fotoğraf Nif Dağı zirvesinden çekilmedi. Kızılüzüm köyünden çıktıktan sonra, 7-8. kilometreler arasında, kayalıkları çıktıktan sonraki sırtta çekildi.
    Nif Dağı zirvesi, Kızılüzüm köyünden sonra 6. flama ile işaretlenen yer.