Kızılcahamam / Meşeler - Üyücek Yaylaları

Photo ofKızılcahamam / Meşeler - Üyücek Yaylaları Photo ofKızılcahamam / Meşeler - Üyücek Yaylaları Photo ofKızılcahamam / Meşeler - Üyücek Yaylaları

7 hours
October 19, 2019
October 2019

near Akyarma, Ankara (Türkiye)

Rota: Avşarlar Yaylası ve Meşeler Yaylası köyleri civarında başlıyor. Köyden dik bir yokuşla orman patikasına girilerek yürüyüş başlıyor. Bir miktar orman içerisinde devam edildikten sonra Ankara-İstanbul otoyolu kenarına yakın bir açıklık alana çıkılıyor. Bu alanda devam edildiğinde Gebeler Yaylası evlerinin önünden geçerek biraz daha ileride orman yoluna giriliyor.

Çok güzel bir orman içerisinden, inişli çıkışlı seyreden rota keyifli bir şekilde devam ederek, Üyücek Yaylası'na ulaşıyor. Yaylanın hemen girişinden yukarı doğru giden yola giriliyor ve bu kısımdan sonra aşırı dik bir yokuş uzun süre devam ediyor. Rotanın bu kısmı epey zorlayıcı, dinlene dinlene çıkılmasında fayda var.

Bu dik yokuş tamamlandıktan sonra, 1700 lü rakımlara ulaşılmış oluyor. Daha sonra traktör yolundan sapıp, orman içi patikaya giriliyor. Bu kısımdan sonra sık bitki örtüsü yer yer yürüyüşü zorlaştırsa da bir süre sonra yine traktör yolu benzeri bir yola çıkılıyor. Bu yol takip edildiğinden rotanın bitiş noktasına kadar ulaşılıyor.

Rota boyunca çok güzel orman dokusu olmakla birlikte ciddi anlamda eğimli kısımlar mevcut, bu yüzden sağlık problemi olanlara tavsiye edemeyeceğim bir rota.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.