Kızılcahamam: karagöl jeositi- ışık dağı - karagöl jeositi

Photo ofKızılcahamam: karagöl jeositi- ışık dağı - karagöl jeositi Photo ofKızılcahamam: karagöl jeositi- ışık dağı - karagöl jeositi Photo ofKızılcahamam: karagöl jeositi- ışık dağı - karagöl jeositi

1960
August 13, 2018
August 2018

near Yağcıhüseyin, Ankara (Türkiye)

Gökbilimcilerin 2018 yılının en önemli gök olayları arasında gösterdiği Perseid (Perse) göktaşı yağmurunu izlemek için hafta sonu iki günlük kamp planı yaptık. doğaya gelmişken en yakın zirveye tırmanma düşüncesi ile pazar günü etkinliğimize iki arkadaş başladık. 3 km gölden gelen yolda yürüdükten sonra 1 km lik güzel orman içi çıkış yaptık. ışık dağının eteğindeki çeşmenin solundan genelde zirveye çıkılsa da hadi dikten şu dağa çıkalım düşüncesi ile dağın en dik bölümünden doğaçlama tırmanmaya başladık. orman içi yollardan böğürten ve ahududu yiyerek tırmanışımıza devam ettik. dağın zirveye en yakın kayalık ve dik bölümden heyecanlı bir çıkış ile zirve yapmak güzeldi. 1km de 260 metre yükseldik. zirve sonrası yoldan inmek çok normal göründüğünden orman içi iniş yapma düşüncesiyle kendimizi ormana attık. inişte doğanın el verdiği şartlar doğrultusunda inmeye başladık. Geniş bir daire çizerek dağın alt yoluna inme düşüncesiyle; 5.2 ile 6 km ler arası dik ve sık çalılı bir bölgeden iniş yaptık. bu bölgede yanlışlığa basılan karınca tepelerinde yoğun karınca saldırısına maruz kaldım :) 6. km ye yakın orman içi güzel bir patika ile karşılaştık. bu patika bir şekilde zirveye çıkıyor diye düşünüyorum sık bitki örtüsünden zirveye yakın bağlantısı gözükmüyor. 9.4 km ye kadar rahat bir yürüyüş sonrası zirve tırmanışına başladığımız noktaya geldik. 9.4 ten karagöle kadar iniş yaptığımız orman içi rota çok zevkli dağ patikasından oluşuyor. çıkarken bu yolu bilmemize rağmen farklı deneyim için bir alt yoldan çıkış planı yapmıştık.

• Photo of Alperen Şentürk
    Alperen Şentürk Aug 27, 2021

Hakime hanım iyi günler, yolculuğunuz sırasında yabani hayvanlara karşı nasıl önlem aldınıs

• Photo of omerfahri
    omerfahri May 27, 2022

yabani hayvanları, yaban mersini ile kovalıyormuş, alperen bey