Kızılcahamam, Demirciler - Gerede, Haşat Yaylası - Elören Köyü

Photo ofKızılcahamam, Demirciler - Gerede, Haşat Yaylası - Elören Köyü Photo ofKızılcahamam, Demirciler - Gerede, Haşat Yaylası - Elören Köyü Photo ofKızılcahamam, Demirciler - Gerede, Haşat Yaylası - Elören Köyü

December 16, 2017
December 2017

near Demirler, Bolu (Türkiye)

Kızılcahamam sınırları içinde, Gerede-Çamlıdere-Kızılcahamam üçgeninin Gerede yönünde en uç noktasında yer elan Demirciler köyüne yakın 1450 yükseltide yürüyüşe başlıyoruz. Hafif yükseliş ile yaylaya uzanan bir yoldan kuzey-doğu yönünde ilerliyoruz. Yol yayladan geçip vadiye giriyor. Vadi içinde yavaş yavaş yükselmeye devam ediyoruz. Yön halen kuzey doğu. Vadi yükseldikçe sağımızda ve solumuzdaki yamaçlar da karlı yükseliyor. Ama çok güzel bir geçiş ile bir anda rotanın en yüksek noktası olan tepeye çıkıyoruz. 1750 metre. Tepeden doğu yönünde baktığımızda Gerede sınırları içindeki Haşat yaylası ve yayla gölünü görüyoruz. Kısa bir süre sonra da yayladaki eski evleri fotoğraflıyor buluyoruz kendimizi. Bu noktaya kadar yaklaşık 8 kilometre yürüyoruz. Kısa bir aradın ardından orman yolunu kullanarak doğu ya da biraz kuzey doğu yönünde az biraz daha yükselerek yürümeye devam ediyoruz. orman içinde yemek molamızı veriyoruz. Moladan sonra sık orman içi patikalarda iniş temposunda yürüyüşümüz sürüyor. Gerede-Çerkeş sınırındaki Elören köyüne kadar bir iki eski yaylaya uğrayarak. Gerede, Elören köyünde yürüyüşümüzü bitiriyoruz