← Part of Samanlı Dağları

Kızderbent'ten Keramet'e ( 2022 11 )

Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2022 11 ) Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2022 11 ) Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2022 11 )

November 30, 2022
November 2022

near Yukarımahalle, Kocaeli (Türkiye)

Kızderbent’in merkezinde, asırlık çınarın altındayız. Her seferin de olduğu gibi yörenin güzel insanları gülümsemesiyle karşılıyor bizi. Sıcak birer çay içip beldenin sokakları arasından yürüyüşümüze başlıyoruz.

İlk bölümde hatırı sayılır bir şekilde ama yavaş yavaş yükseliyoruz. Soluklanmak için verdiğimiz kısa molalarda Kızderbent’in aşağıda kalan el değmemiş görüntüsü ise keyif verici. Rastladığımız Çobanlarla yarenlik edip, tepemizde dolaşan şahin, atmaca ve kuzgunlara göz kestikten sonra ve ayağımıza dolaşan meşe yapraklarının hışırtısıyla oflaya puflaya getiriyoruz yokuşun sonunu…

Sonrasında asırlık meşelerin yamaçlarını süslediği küçük bir vadiye ulaştırıyor bizi patika. Karşı yamaçtaki sonbahar renklerinin tadını çıkara çıkara yürüyoruz bu bölümde, ta ki karşı tarafta İznik Gölü bize göz kırpana kadar. Katırlı Dağı’nı da gören bir yer bulunca uzunca bir mola veriyor ve çantalarımızdaki sandviçler, çaylarla enerjimizi tazelemeyi ihmal etmiyoruz.

Artık Samanlı Dağları’nın güney yüzünde Keramet Köyü’ne doğru alçalmaktayız. İyice sararmış, altın sarısına bürünmüş gürgenler, göz alıcı morlarıyla dökülen meşe yaprakları arasında boy veren Güz Çiğdemleri, çoktan kızarıp olgunlaşmış kuş burunları, az da olsa tadına baktığımız yabani muşmulalar,

Keramet Köyü’nün merkezindeki eski, tarihi hamam, İznik Gölü’nün kenarında yudumladığımız çaylar, yerden çıkan ılıcanın sıcak suyu ve sonbahar gününü beraber güzelleştirdiğimiz bir o kadar güzel insan biz de kalan izler, her birine yürek dolusu sevgiler, teşekkürler…