← Part of Samanlı Dağları

Kızderbent'ten Keramet'e ( 2021 09 )

Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2021 09 ) Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2021 09 ) Photo ofKızderbent'ten Keramet'e ( 2021 09 )

2004
November 12, 2021
September 2021

near Yukarımahalle, Kocaeli (Türkiye)

Güne uyanan İzmit Körfezi’ni feribotla geçiş, tarihi Valide Köprü’ye yapılan geleneksel ziyaret, Kızderbent’deki uluçınarın altında içilen sabah çayları ve bize hoş geldin diyen yörenin güler yüzlü, sıcak insanları, yükseldikçe arkamızda kalan Kızderbent’in bozulmamış evlerinin, sokaklarının büyüleyici manzarası,

tadına doyamadığımız yabani elma, incir, erik ve böğürtlenler, akasyalarının gölgesine sığındığımız, çeşme başlarında molalar verdiğimiz sonu gelmez yokuş, üstümüzde dönüp duran şahinler, göç eden arı kuşları, geniş çayırları süsleyen asırlık, ulu meşeler, tüm yolu bizimle beraber yürüyen sevimli kuçu,

Samanlı Dağları’nın güney yüzüne aşınca ayaklarımızın altına serilen İznik Gölü, parkuru güle oynaya yürüyen küçük Firuze ve meraklı Rüveyda, gölün kıyısında bizi karşılayan huzur ve her adımda beraber olduğumuz güzel insanlar bu keyifli günden aklımızda kalanlar, her biri ne yürek dolusu sevgiler, teşekkürler…