ΚΙΣΣΑΒΟΣ : ΟΜΟΛΙΟ - ΤΡΑΝΟΣ ΛΑΚΚΟΣ - ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

March 3, 2024
March 2024

near Omólio, Thessaly (Greece)

Μία κυκλική διαδρομή γύρω από τον τρανό λάκκο. Ξεκινά από τον αρχαιολογικό χώρο του Ομόλιου (βρίσκεται μετά το θέατρο των Τεμπών) και το πρώτο μισό της διαδρομής, το οποίο έχει καλή σήμανση, είναι μέρος της διαδρομής Ομόλιο-Αμπελάκια. Αφού περάσουμε τον καταρράχτη της ρεματιάς αντί να κινηθούμε προς τα Αμπελάκια κινούμαστε παράλληλα προς τα κάτω, από την άλλη μεριά του φαραγγιού. Μοναδικό σημείο που κόβει την ανάσα το πέρασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Μία κόψη 100 περίπου μέτρων και πλάτους 1 μέτρου το πολύ! Αριστερά και δεξιά της κόψης το χάσμα δύο απόκρημνων φαραγγιών. Το πέρασμα ανεβάζει την αδρεναλίνη και προκαλεί τον τολμηρό να το διασχίσει σαν ακροβάτης που περπατάει πάνω σε σχοινί. Πάντως μπορεί κάποιος να το περάσει και από δεξιά, κάτω από την κόψη. Μετά το πέρασμα ανεβαίνουμε σε τεράστιο πατάρι- το πιο ψηλό σημείο της διαδρομής- και αρχικά κινούμαστε στο αριστερό χείλος με καταπληκτική θέα στο αριστερό φαράγγι και στην συνέχεια κινούμαστε προς το δεξιό χείλος με θέα το δεξιό φαράγγι, αυτό που είχαμε ανέβει προηγουμένως. Εκεί συναντάμε κιόσκι με χάρτη της περιοχής. Η σήμανση σε αυτό το δεύτερο μέρος δεν είναι πολύ καλή. Στην συνέχεια συναντάμε χωματόδρομο ο οποίος μας οδηγεί στο σημείο εκκίνησης.