Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Kovukkemer (Kırıkkemer), Başhavuz, Mağlova Kemeri, Güzelcekemer, Virankemer, Kumrulukemer Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Kovukkemer (Kırıkkemer), Başhavuz, Mağlova Kemeri, Güzelcekemer, Virankemer, Kumrulukemer Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Kovukkemer (Kırıkkemer), Başhavuz, Mağlova Kemeri, Güzelcekemer, Virankemer, Kumrulukemer

December 5, 2021
December 2021

near Kemerburgaz, İstanbul (Türkiye)

Gürkan İşcan ve Serkan Karakaş ile birlikte yüründü.

Kırkçeşme İsâle hattı için yaptığımız 4. yürüyüş fakat kayıt altına aldığımız ilk yürüyüş. (1 ve 2. yürüyüşleri Batı Kolu üzerinde, Uzunkemer'den Ayvad Bendi'ne; 3. yürüyüşü Doğu Kolu üzerinde Kovukkemer'den Büyükbent'e yapmıştık.)

Kovukkemer (Kırıkkemer veya Eğrikemer) restorasyonda fakat üzerinden geçebildik. Kovukkemerden Başhavuz'a kadar isâle hattı bacaları takip edilebiliyor. Herhangi bir engel (çalılık, dikenlik vs.) yok.

Başhavuz'dan sonra, bacaları takip ederseniz, D020 karayolunun altında geniş bir altgeçit var. Karşıya geçişte zorlanacağımızı düşünüyorduk fakat alt geçit büyük rahatlık oldu.

Kemerburgaz Kent Ormanı tel örgüler ile çevrili, fakat kapısı kilitli değildi. Bu noktadan sonra isâle hattı çalılık, dikenlik bir bölgeye girdi. Takip etmedik. Mağlova kemerine doğru yürüdük.

Mağlova Kemeri geçildikten sonra 6,74 km'ye kadar isâle hattı takip edilebilir. Bu noktadan sonra vadi sarplaşıyor. İsâleyi aradık, dikenlik ve çalılık bir alanda zorlu yürüyüş oldu. Bulamadık. 96 numaralı bacayı (7,36 km'de) bulduktan sonra isâle bir süre daha baraja paralel takip edilebiliyor, fakat tekrar çalılık ve dikenliklerin içerisine giriyor. Geri dönüp 96 numaralı bacadan sonra yoldan Güzelcekemer'e doğru ilerledik.

Gün kısa olduğu için, yorulduğumuz için Güzelcekemer'den sonra isâle hattını takip etmedik. Yoldan devam ettik. Virankemer ve Sarısüleyman Kemeri'ni uzaktan gördük. Kumrulukemer'den sonra Sultangazi Kent Ormanı'nda geziyi tamamladık.

Uzunkoltuk Kemeri'ne kadar yürümeyi hedeflemiştik. Yarım kaldı.

Keyifli yürüyüşler.

Kırkçeşme gezilerimize kılavuz olan, merhum Kâzım Çeçen'in Mimar Sinan ve Kırkçeşme Tesisleri kitabının taraması: