Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Cebeciköy Kolu : Arpacı Kemeri, Cebeciköy Kemeri, Azizpaşa Kemeri, Deliklikaya Kemeri, Güzelce Kemer Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Cebeciköy Kolu : Arpacı Kemeri, Cebeciköy Kemeri, Azizpaşa Kemeri, Deliklikaya Kemeri, Güzelce Kemer Photo ofKırkçeşme İsâlesi / Cebeciköy Kolu : Arpacı Kemeri, Cebeciköy Kemeri, Azizpaşa Kemeri, Deliklikaya Kemeri, Güzelce Kemer

March 31, 2022
March 2022

near Sultangazi, İstanbul (Türkiye)

Gürkan İşcan ile yüründü.

Kırkçeşme İsâlesi / Cebeciköy Kolu : III. Ahmet Bendi, Eski Izgara, Büyük Izgara, Arpacı Kemeri, Cebeciköy Kemeri, Azizpaşa Kemeri, Deliklikaya Kemeri, Güzelce Kemer.

336E ile Cebeci Mahallesi, Cebeci Köyü Yolu durağına ulaştıktan sonra Cebeci Köyü'ne yürüyerek ulaştık. Köye kadar taş ocakları (ve kamyonlar) dan dolayı yol tozlu.

Köye ulaştıktan sonra Cebeciköy Deresi menbaına doğru yürüdük. III. Ahmet Bendi, Eski Izgara ve Büyük Izgara kuvvetle muhtemel taş ocaklarının atıklarının altında kalmış.(Merhum Kâzım Çeçen 1988 yılında bu duruma işaret etmiş.)

Arpacı Kemeri'ni aradık, fakat kemer (en geç) 1988 yılında çekilmiş fotoğrafında dahi sarmaşıklarla kaplamış, zor görünür vaziyette. Eski Cebeciköy İlkokulu'dan başlayarak, Cebeciköy Deresi sağ sahil boyunca kemere denk gelmedik. Ya kemeri göremedik, ya da (kuvvetle muhtemel) toprak/hafriyat atığı altında kaldı.

Cebeciköy Deresi sol sahilinde kilise kalıntısı mevcut. Kilise'nin karşısındaki yoldan devam edilince Cebeciköy Kemeri'ne ulaşılıyor.

Cebeciköy Kemeri gayet sağlam, ayakta. Kemerin girişinde galeri rahat bir şekilde takip edilebilir. Kemerin çıkışında, hemen yolu geçince galeriye ait baca görülebilir. Bu noktadan sonra galeriyi rahatlıkla takip edebilirsiniz. Biz yolu takip ederek galeriye göre yükseğe çıktık. Azizpaşa Kemerini aramak için tekrar aşağı, galeriye indik. Harita üzerinde takip edilebilir. Bu noktadan sonraki yürüyüş galeri üzerindedir.

Arada, Azizpaşa Kemeri'nin muhtemel konumu olması gereken bir çatak/küçük dere mevcut. Fakat burası çok sık çalılık ve dikenlik ile kaplı. Kemeri göremedim. Bu kemerde, Arpacı Kemeri gibi, (en geç) 1988 yılında çekilmiş fotoğrafında dahi sarmaşıklarla kaplamış, zor görünür vaziyette. Kuvvetle muhtemel kemer orada idi, ben göremedim. Yola devam ettik.

Yol boyunca galeriye ait kalıntıları, bacaları takip ederek ilerledik.

5.km'den sonra arazi tekrardan sık çalılıklarla kaplı. Deliklikaya Kemeri'ne gitmek için vadinin diğer yamacından, Güzelce Kemer tarafından ilerlemeyi denedik. Fakat sık çalılıklar tekrar bize engel oldu.

Güzelce Kemer'den sonra, Virankemer'i uzaktan gördük, Kumrulukemer'in yanından geçerek geziyi tamamladık.

Rota üzerinde çok olmasada, sık çalılık/dikenlik bölümler bulunmakta.

Rota'yı, göremediğim kemerleri bulmak için tekrar yürümeyi düşünüyorum. Göremediğim bent/ızgara/kemerlere ait, Merhum Kâzım Çeçen'in kitabında yayınladığı resimleri paylaşıyorum.

Keyifli yürüyüşler.

Kırkçeşme gezilerimize kılavuz olan, merhum Kâzım Çeçen'in Mimar Sinan ve Kırkçeşme Tesisleri kitabının taraması: