Kirazlıyalı-Tepecik

Very difficult
June 11, 2023
June 2023

near Kirazyalı, Kocaeli (Türkiye)

Rota Üzerindeki Yerler: KİRAZLIYALI, KALBURCU, ELMACIK, TEPECİK

GENEL BİLGİ: Sıcak sayılabilecek bir günde, üç arkadaş Kirazlıyalı'dan Tepecik'e Köyü'ne zorlu bir doğa yürüyüşü gerçekleştirdik.

Parkur, üç kısımdan oluşmaktadır: Kirazlıyalı-Kalburcu arasını haritaya bakarak çizdim ve bu bölgede daha önce yaptığım Kirazlıyalı-Seyfettin köye yürüyüşündeki güzergah ile çakıştırmamaya çalıştım.
Kalburcu-Radar arasındaki kısmı, wikiloc'da Argun Baydan tarafından kaydedilen bir yürüyüşü takip ederek gerçekleştirdik. Bu kısımların oldukça güzel olduğu ve genelinin orman içinde ilerlelediği söylenebilir.
Radar'dan Tepecik Köyü'ne kadar olan kısmı ise, yürüyüş öncesinde herhangi bir plan yapmayıp doğaçlama yürüdük.

Parkuru zor, hatta zor üstü değerlendirmek yerinde olacaktır. Çünkü hem mesafe uzundur (ki, üç kolay-orta arası parkurun birleşimidir), hem alınan irtifa çok fazladır, hem de rotanın bazı bölümlerinde sık bitki örtüsü ve orman dokusu içinden geçmek durumunda kalınmıştır.

ULAŞIM: Daha önce İzmit'te yapılan doğa yürüyüş rotalarım, bu sitede yer almaktadır. Bu rotaların özellikle ilk kayıtlarında, İzmit'e hızlı ve seri bir şekilde ulaşılmasını sağlayan çeşitli bilgiler yer almaktadır. Bu sebeple, İzmit şehir içi toplu ulaşım hakkında detaylı bilgi almak için özellikle "Nikomedia Su Kemerleri" isimli rota kaydının açıklama kısmına bakılabilir. Bu kayıtta, detaylara program kısmında yer verelim istedik.

PROGRAM:
07.30: Kartal Otobüs Garajından 200 hat numaralı İzmit-Kartal aracı hareket etti.
08.25: Kirazlıyalı durağında indik ve kaydı başlatarak yüruyüşe başladık.
18.05: Yaklaşık bu vakitlerde Tepecik Köyü'ne vardık.
18.30: Yarım saatte bir seferi olan 397 hat numaralı Tepecik-Gebze aracına bindik.
19.30: Marmaraya binmek için, İstasyon Caddesi'nde indik. Tabi, 397 numaralı hat marmaraya kadar gelmiyordu. Gebze Center'ın önündeki durakta inip, çok beklemeden marmaray yönüne giden araçlardan birine binmiştik. Bindiğimiz aracın hat numarası 515 idi...
Tüm seferlerin saatlerini ve araçların anlık konumlarını E-komobil isimli İzmit Toplu Ulaşım uygulamasından takip edebilirsiniz.

EK NOT: Ekip arkadaşlarımı (Hakan Özkan ve Tanju Batıbeki), bu zorlu parkurda gösterdikleri üstün performanstan dolayı tebrik ederim...

İyi yürüyüşler...

Domuzlu Dere Mevkii'ndeki Yangın Yolu

İkinci fotoğraf, konumdan 500-600 metre sonra çekilmiştir.

Yortan Mevkii

İkinci fotoğrafta yer alan dereyle, izi attıktan 30-40 metre sonra karşılaşıldı.

Omuz hizamıza kadar otların olduğu bir tarladan geçiyoruz. Buranın kullanılmaması tercih edilir, keza bu tarlalarda yılan olabilir.

Photo ofKalburcu Köyü Girişindeki Mezar ve Antik Mimari Yapı Taşları Photo ofKalburcu Köyü Girişindeki Mezar ve Antik Mimari Yapı Taşları

Kalburcu Köyü Girişindeki Mezar ve Antik Mimari Yapı Taşları

Bu türbenin sonradan "Bayrak Dede Türbesi" olduğunu öğrendim (17.Şubat.2024)

PictographRuins Altitude 1,404 ft

Yuğu Taşları

Tarihi Kalburcu Köyü Çeşmesi

Çeşmenin tam karşısında kahve; çaprazında ise, market bulunmaktadır. Kahvede mola verdik.

PictographRuins Altitude 1,374 ft

Antik Yapı Parçaları

Bakkalın hemen önünde, dükkanın her iki yanında antik mimari parçalar yer almaktadır.

Bel boyumuzu geçen buğdayların olduğu tarlanın kenarından ilerliyorduk. Buralardan özellikle yaz mevsiminde geçmek, yılan tehlikesi nedeniyle, çok da mantıklı olmayabilir.

Kaçak Kazı Çukuru

İkinci resim, kazı yapılan yerin az ilerisinden çekilmiştir ve yürüdüğümüz patikanın desteklenmiş taş duvarlarını göstermektedir.

Dere Kenarı Orman içi Muhteşem Patika

Çok küçük bir bölümü görünüyordu.

Sıkıntılı Yerler

Epeydir orman içindeki sık bitki örtüsünün olduğu yerlerden geçilmektedir.

Radar istasyonunun ilk göründüğü nokta...

Tel Örgü Geçişleri

Hem bu noktada, hem de buraya gelmeden 5 dakika önce tel örgünün arasından geçtik. Bu noktadan itibaren orman içine giriyoruz ve bir süre patika olmadan görece sık bitki örtüsünün içinden geçeceğiz.

Çok sevdiğim bir arkadaşım sağlık sorunlarıyla nedeniyle yürüyüşün başından bize katılamamış, fakat yürüyüşün sonuna doğru bizi karşılamayı tercih etmişti. Tepecik Köyü'ne toplu ulaşımı kullanarak varmış, sonrasında tam bu noktadaki düzlüğe birkaç saat önce gelmiş, kekik toplamış ve piknik yapmıştı. Attığı konum sayesinde kendisine ulaşmıştık.

Ethem Dede ve Kokarca Alçağı Mevki'lerinden Manzara

İlk fotoğraf, yürünen güzergahın sol tarafını göstermektedir ve Ethem Dede Mevkii'ne aittir. İkinci fotoğraf ise, yürünen güzergahın sağını göstermektedir ve Kokarca Alçağı Mevkii'ne aittir.

PictographReligious site Altitude 1,024 ft

Tarihi bir cami değildir. Bilgi amaçlı kaydedilmiştir.