Kınık - Margaz

April 10, 2022
April 2022

near Kınık, Antalya (Türkiye)

Kınık otogardan başlayıp Xhantos’ta hiç vakit kaybetmeden Çavdır’a yürüdüm. Bu güzergahtaki köpekler havasından mı bilinmez saldırganlar. Bu durumda batonları kullanmak işe yarıyor. Köpeklerden hiç korkmam. İki kere saldırdılar.

Çavdır’da kahvede çay molası verdikten sonra Üzümlü istikameti için yola çıktım. Ancak dalgınlıkla mezarlığa giden yola değil sonrakine girmişim. Biraz vakit kaybettim, ama bir kestirmeden mezarlığın bittiği yere çıktım.

Bu yol zeytinliklerin olduğu yere götürdü. Yeni yapılan evler yüzünden işaretlerim bir kısmı yoktu. GPS kullanın. Sonrasında parkurun ödülü su kemerleri geliyor. Bu su yolları Çayköy’e kadar gidiyor.

Çayköy’de farklı bir parkur var. Giriş karışabiliyor. Yol çatallaşıyor. Köye inen ya da yukarı çıkan değil; aradaki toprak yoldan parkura giriş oluyor. Yine eski arıkları takip ediyorsunuz. Başlangıçta çamurlu ama sonra içleri su dolu. Ben bu kısımda zorlandım. Bir gün önce yağmur olduğu için debi fazla ve otlardan ötürü de geçiş zorluydu. Yerler çok kaygandı.Aman dikkat. Bazı yerlerde suyun içine basmak zorunda kaldım. Kuruması için arkaya astığım en sevdiğim beyaz tişörtüm de bir piynara takılmış olmalı ki artık yok :-(

Sonrasında sizi sağlam bir çıkış bekliyor. Çam ağaçlarının içinde bir kaç zirve yaptıktan sonra iniş başlıyor.

Bu parkur da diğerlerinden farklı ve zorlu. İki şekilde bitirebilirsiniz: 1- Asfalta inmek ve asfalttan gitmek
2- Tekrar zirve yapıp Üzümlüye çıkmak.

Ben ikincisini yaptım. Ancak işaretler bir süre sonra görünmüyor. Çünkü zeytin ağaçları budanmış ya da yakılmış. İşaretler de kapanabiliyor.

Fotoğraflara ekledim. Bu işareti görürseniz çıkış için son 30 dakika kaldı demektir…