Kınık - Bozcaarmut göleti

October 16, 2022
October 2022

near Kınık, Bilecik (Türkiye)

Yebudak olarak bu haftada Kadir Soyaltın rehberliğinde ve 80 dogasever öncülüğünde gerçekleştirilen bol yağmurlu bir etkinlikti...
Bursa kent meydanından 5 minibüsle başlayan yolculuğumuzun ilk durağı 80 km mesafedeki Bilecik Pazaryeri ilçesi sınırları içerisinde yer alan Kınık köyü oldu.
Kınık; çömlek atölyeleri ile meşhur olmuş az nüfuslu bir köy. Köy 93 harbinde Bulgaristan'dan göçmüş Türkler tarafından kurulmuş ve o tarihten beride geçim kaynağı çömlek üretimi olmuş. Hal böyle olunca bizde Yebudak olarak o tezgahlara oturup çamura şekil verdik, kah kül tablası yaptık, kah samdana şekil verdik...
Köyde comlekli kahvede yanan sobanın sıcaklığında çaylarımızı yudumlarken dışarıdaki yağmurun durmasını beklesekte yaşadığımız hiç öyle olmadı...
Yağmurla birlikte tekrar araçlarımıza binip bu sefer 10 km kadar ilerliyerek Bozcaarmut köyüne vardık. Köy meydanında araçlarımızdan inip yağmur eşliğinde gölete doğru yürüyüşe başladık
Orman içerisinde çamur olmus toprak yolun kayganlığı da bir saat kadar hafif rampa yükseldikten sonra orman içerisine girmeye karar verdik ve öylede yaptık. Yağmurdan vıcık olmuş mantarların arasında ve olmayan patikalatdan güle oynaya Bozcaarmut göletine vardığınızda saatlerimiz iki olmuştu.
Göletin üst tarafında piknikciler için yapılmış kamelyalara yağmurdan sığınarak ve birazda üşüyerek cikinlarimizda getirdiklerinden yedik.
Bir saatlik molanın nihayetinde üşüyen ve ıslanan seksen bedenle önce gölü cephe çevre turlayip sonrasında köye kadarstabilize yoldan ilerledik.
Köy kahvesinde verdiğimiz son moladan sonra araçlarımızla tekrar Bursa'ya ıslanmış bir şekilde döndük.
Notlar:
--- Kınık köyünde mutlak çömlek tezgahlarında çamura şekil vererek şansınızı denemelisiniz. ( Gitmeden köy muhtarını ararsanız size yardımcı olacaktır)
--- Kınıkve bozcaarmut arasını yürüyerek geçebilirsiniz ya da Bozcaarmut köyünden gölete yürürken gidişte göletin sağındaki sırttan orman içi yürüyüp dönüşte tam tersi taraftaki sırtı kullanarak 10 km bir parkur oluşturabilirsiniz
--- Parkur için en uygun zaman Ekim sonu Kasım başı olduğu hesap edilerek gelinirse Yedigöller tadında bi yuruyus yapılabilir.
--- Zaman kalırsa iki köy arasındaki Elmalı göleti ve tabiat parkı mutlaka gezilmeli.
--- Kampli gelinip balık tutulabilir.
--- Parkurda yer yer su kaynakları mevcut. Bunun haricinde bahçelerdeki insanlardan meyve sebze satın alınabilir. Bu mevsimde yediveren çilekler, ceviz ve elma bol miktarda mevcut
--- Orman içerisinde, Dedebögrü, saçaklı, Kaz ayağı vb mantarlar bulabilirsiniz.
--- Toplam 10 km civarında ailecek yurunebilecek bir parkur.