Kındıra Mevki - Lyrboton Kome

December 31, 2018
December 2018

near Karaibrahim, Antalya (Türkiye)

Duacı bölgesinde Varsak Ovasını tepeden gören Kındıra mevkindeki güzel bir seyir terasından yürüyüşe başlıyoruz. Varsak’ın adı 13. yy başında yöreye gelen Üçok boyundan Tatar Serdarı Baçu Han’ın 6 oğlundan biri olan Varsak Bey’den geliyormuş. O gün bu gündür bölgenin adı Varsak.

Sürekli çok az bir eğimle iniş şeklinde olan rota kızıl çam ormanlarının içinden devam ederek bizi Lyrboton Kome antik şehrine getiriyor. Antik şehir içinde bir kaç çeşme,tuvaletler ve piknik masaları var.

Lyrboton Kome. Elai Baris (Yağ Çiftliği) olarak da bilinir. Büyük bir antik zeytinyağı üretim köyü, Lyrbos Köyü, Perge’ye bağlı. Helenistik Dönem’de de burada yerleşim olması beklense de kalıntılar büyük çoğunlukla Roma ve Bizans Dönemi’nden kalma. Bölgenin her yanında keşfettiğimiz zeytinyağı işlikleri en çok burada. Çok sayıda ve entegrelikler
yüksek bir yağ üretimi olduğunu göstermekte. Bu üretimin ve yerleşimde yaşanmışlığın diğer izleri çok sayıda sarnıç, 80’in üzerinde mezar, 2 katlı korunmuş konutlar, 1 küçük hamam ve 3 de kilise. Döşemealtı’ndan gelip Perge’ye giden Via Sebaste (İmparator Yolu) da buradan geçiyormuş.

Etkileyici bir yer. Herkesin yürüyebileceği kolay bir rota. Artık susuz olan Düdenide yürüyüş sonunda görmenizi öneririm.

"Doğada misafir olduğumuzu unutmayalım."