Kılıçkaya Zirve kış/kar etkinliği

1974
January 27, 2019
January 2019

near Doğancı, Sakarya (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 27 Ocak 2019 Pazar günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Kılıçkaya 1550 metrelik rakımı ile Sakarya ilinin en yüksek noktası.
Daha önceki seneler batı kısmından kayalıkları tırmanarak ve sırt hattından doğuya doğru ilerleyerek Kılıçkaya'da zirve etkinliği yapmıştım.

Bu sefer kış mevsimi ve karlı zeminde daha çok yolu takip edeceğimiz bir zirve rotası planlamıştık.
Cumartesi günü Doğancıl muhtarıyla görüşmemizde, havanın güzel olduğunu ve zirveye rahat bir şekilde ulaşabileceğimizi söyleyince kolay bir etkinlik olacağını düşünmüştük.

Ama evdeki hesap çarşıya uymadı.
Doğancıl köyünden sabah 10'a doğru başladığımız yürüyüşte daha 100 metre kadar irtifa kaydetmişken kar merhaba dedi. Hem de ne kar.
Araba yolu bırakın tekerlek izini, günlerdir adımlanmamıştı. Yer yer diz boyu kar mevcuttu.
Yol çok uzattığı için, ara patikalara girmeyi denedik. Bu seferde göbeğimize kadar kara gömüldüğümüz oldu.
Çok zorlu bir çıkış sonrası saat bir buçuğa doğru zirvedeki yangın kulesine ulaştık. Yangın kulesi perişan haldeydi. Yarım saat kadar bir molanın ardından inişe geçtik. Bu sefer sadece yolu kullandık.Saat 4 gibi arabaya ulaşarak etkinliği tamamladık.

Bölge hakkında kısaca bilgi verecek olursak
* Geyve ve Taraklı ilçeleri arasında kalıyor.
* En kolay rota Doğancıl köyünden...
* Kapıorman Dağlarına ait bir dağ...
* Zirvede yangın gözetleme kulesi bulunuyor. Karlık Orman Yangın Gözetleme Kulesi...
* Kulenin bulunduğu yerin adı Kazankaya olup tepeliğin tamamına Karlık Kayası denir. Yerel halk arasında kulenin bulunduğu zirve Bakacak olarak da isimlendiriliyor.
* Halk arasında Kocakaya olarak biliniyor.
* Zirvenin altında yayla ve yangın göleti mevcut... rakım 1350-1400 metre
* Doğancıl köyü rakım 1000 metre...
* Doğancıl köyünden zirve yaklaşık 6 km...

kamp için çok uygun bir yer