Kılıçkaya Sırt Hattı Başerenler Zirvesi

Photo ofKılıçkaya Sırt Hattı Başerenler Zirvesi Photo ofKılıçkaya Sırt Hattı Başerenler Zirvesi Photo ofKılıçkaya Sırt Hattı Başerenler Zirvesi

September 18, 2021
September 2021

near Doğancı, Sakarya (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 18 Eylül 2021 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik faaliyetin kaydıdır.

1550 metre yüksekliği ve dinozor sırtını andıran büyük kütleli yapısıyla Kılıçkaya, her daim dağcıların dikkatini çekmiştir.

Bu koca kütle batıdan doğuya, Kocakaya, Başerenler ve Kılıçkaya zirvelerinin ardından Hacı Mehmet Yaylası ve içme suyu göleti olan Gelincik Göleti ile kesildikten sonra yangın kulesinin yer aldığı Kazankaya (halk arasında Karlık Kayası ve Bakacak olarak da biliniyor) ile devam ediyor.

Sırt hattı geçişini en son 2014 Haziran ayında gerçekleştirmiştik. O zaman Kılıçkaya tek parça idi. Şimdi maalesef RES inşası nedeniyle koca kütle ikiye ayrılmış durumda. Kocakaya zirvenin hemen ardından RES alanı bulunuyor. Başerenler zirvesi RES alanından hemen sonra yer alıyor. Sırt hattından teknik geçiş ile ulaşılabilecek Kılıçkaya zirvesi ise yaylaya nazır.

Arabamızı Doğancıl Köyü'nün devamında Erenler Türbesi mevkiinin hemen aşağısında bırakıp 1000 metre irtifada yürüyüşümüze başladık. Patika yol, RES alanına giden stabilize yolla kesildi. Tekrar yukarı çıkarak kütleye patika üzerinden yaklaştık.

1150 metre irtifada kütleye yaklaşık 55 derece açıyla tırmanıp 1400'lü metrelere ulaştık. Kocakaya Tepesi'ni aşıp RES inşası alanına vardık. Yolu takip ederek Başerenler zirvesinin yer aldığı kütleye ulaştık. Bu noktaya Doğancılar köyü tarafından araba ile varılabilir. Tırmanışın ardından 1550 metrelik zirvedeydik. Zirve taşı yıkılmış vaziyetteydi.

Sırt hattından doğu yönünde ilerlemeye devam ettik. 4.2 km mesafeye vardığımızda derin uçurum ilerlememize imkan vermedi. Bu noktadan ancak teknik inişle devam edilebilir. Hemen yakındaki yarıktan tehlikeli sayılabilecek bir iniş gerçekleştirip kuzey yöndeki ağaçlık alana vardık.
İkinci RES inşaası alanına ulaşıp Rüzgar türbinlerinin yer aldığı Obrangıç Tepe yönünde ilerledik. Tepenin hemen eteğinden yaylaya indik. Yayla ona yakın arabaya misafirlik yapıyordu. Yaylada su ve tuvalet mevcut. Gelincik Göletine nazır bir konumda yemeğimizi yedik. Toprak araba yolunu takip ederek başlangıç noktamıza ulaştık.

PictographMine Altitude 4,734 ft

PictographCampsite Altitude 4,587 ft

PictographLake Altitude 4,590 ft

• Photo of ykslkose
    ykslkose Sep 27, 2021

Sakarya ilinin en yüksek tepesi Dikmen tepesidir (1700 m)

• Photo of fthtl
    fthtl Sep 28, 2021

Evet doğrudur, teşekkürler

Dikmen Zirvesi (1722 m / wikiloc faaliyetimde noktayı 1735 m olarak kaydetmiş.) faaliyeti de yapmama rağmen bu ezber bilgi çok eskilerden kalmış zihnimde ve kaynaklar hala mevcut internette maalesef.