← Part of کوشک سر تنگ به امامزاده پیر غیب

one day 17 hours 39 minutes
March 31, 2020
March 2013

near Kūshk-e Sar Tang, Fars (Iran)

حرکت ما از جهرم ساعت 2 عصر بود و در ساعت 4 به روستای کوشک سر تنگ که آخرین روستای منطقه سیمکان بود رسیدیم . کوله ها را پیاده نموده و زین کردیم و ساعت 4.30 حرکت کردیم . این منطقه نسبت به مناطق دیگر دارای سرسبزی بیشتری بود (به دلیل بارندگی بیشتر) و ما نیز از این مناظر بکر و زیبا لذت می بردیم . با حدود 2 ساعت کوهپیمایی در ساعت 6.45 به چشمه زیبای آب چنار رسیدیم و در آنجا چادر ها را علم کرده و برای شب آماده شدیم .
شبی زیبا را در هوایی آرام و بهاری در منطقه به سر بردیم و صبح ساعت 6 بعد از یک خواب لذت بخش و نماز به خوردن صبحانه مشغول شدیم . و در نهایت چادرها را جمع کرده و کوله ها را زین نموده و ساعت 8 صبح راهی چشمه نورود شدیم . البته در این قسمت از مسیر به علت آماده نبودن عده ای از افراد گروه ، تعدادی از آنها دیرترحرکت را شروع کردند .
زیبایی ها در این قسمت از مسیر چشم نواز بود سبزه هایی که همه جا سبز شده بودند ، لاله های واژگون و گل سنگ که هر کدام زیبایی های خاص خودشان را داشتند ، درختانی که تازه جوانه زده بودند و در نهایت آواز پرندگانی که هر فردی را سر مست می نمود . پیمایش این قسمت از مسیر به دلیل زیبایی ها و هوای مطبوعی که داشت را به راحتی انجام دادیم در حالی که بیشترین شیب و سخت ترین قسمت برنامه این مسیر بود . ساعت 10 صبح بعد از 2 ساعت کوهپیمایی به چشمه نورود رسیدیم . آب این چشمه واقعا گوارا است . قرار شده بود که نهار را در این محل باشیم استراحتی نموده و سپس نهار را آماده کرده و بعد را خوردن نهار ساعت 2 بعد از ظهر آماده حرکت شدیم .
مسیر را به سوی خط الراس کوه ادامه داده و به خط الراس رسیدیم در این قسمت دیگر وارد شهرستان فیروز آباد شدیم و دشتهای آنجا را نیز می توانستیم مشاهده نماییم . مسیر 4 ساعته خود را ادامه دادیم تا به چشمه ای به نام "یورد خورشید" رسیدیم . استراحتی کرده و نفسی تازه نمودیم و به محلی که برای برپایی چادر مناسب بود رفتییم . در این قسمت از مسیر به دلیل وجود راه به باغ های انگور منطقه بکر بودن خود را از دست داده بود .
شب دوم شب سرد تری نسبت به شب اول بود و ایستادن در کنار آتش لذت خاص خودش را داست . در نهایت شب را صبح نموده و بعد از صرف صبحانه و جمع آوری وسایل راهی امامزاده سلطان پیر غیب شدیم و با 1.5 ساعت پیاده روی ساعت 9.30 صبح 9- 1 – 92 به آنجا رسیدیم