کول خرسان یا تنگه ارواح (مسیر بیشه بزان)

Photo ofکول خرسان یا تنگه ارواح (مسیر بیشه بزان) Photo ofکول خرسان یا تنگه ارواح (مسیر بیشه بزان) Photo ofکول خرسان یا تنگه ارواح (مسیر بیشه بزان)

February 13, 2021
February 2021

near Bīsheh Bozān, Khuzestan (Iran)

این پیمایش در تاریخ 22 بهمن ماه انجام شد
توضیحات راجب به تنگه زیاده که بقیه دوستان گذاشتند

من چند نکته بسیار مهم دیگه اضافه میکنم:

1.اگه میخواین تا آخر مسیر تنگه برید حتما هفت صبح داخل تنگه باشید که به شب نخورید, ما کل مسیر رفتیم که من تا قسمت کمی رو گذاشتم چون مسیر مشخص بود ,مسیر من تا ابتدای تنگه رو ثبت کرده, داخل تنگه راه فرعی وجود داره مواظب باشید
و اینکه از یک ساعت به بعد داخل تنگه همه مسیر دیگه یک شکل هست و برای کسایی که دوست دارند آخرش رو ببینن باید بگم که یکنواخت میشه تا آخر
ما تا آخر رفتیم که از شروع تنگه تا آخر حدود پنج ساعت طول میکشه
نشانه اینکه به آخر نزدیک میشید هم اینه که باید از دو تا سنگ دو متری بالا برید که افتاده تو تنگه
البته باهم بسیار فاصله دارند
ولی سنگ دوم رد کنید دیگه پنج دقیقه تا آخر راه هست که به رودخانه ای میرسه که از سمت دز میاد
اصلا داخل آب نرید بسیار خطرناکه

2.جی پی اس گوشی من داخل تنگه جواب نمیداد و احتمالا برای بقیه هم نده
پس به گوشی اعتماد نکنید و یجوری برید که تا شب نشده از تنگه بزنید بیرون
منظورم از تنگه هم جایی هست که دیگه دیواره ها تنگ شده و تا آخر هم ادامه داره
نشانه شروع اون هم بعد از چشمه اول تنگه هست که عکسش رو گذاشتم مشخصه شب هم کنار همین چشمه چادر زدیم
ما برای برگشت به شب خوردیم و البته میدونستیم به شب میخوریم که تجهیزات کامل داشتیم
ولی با اینحال برای برگشت توی شب با هدلایت اصلا پیشنهاد نمیکنم و ما به دو راهی خوردیم و شانسی درست رفتیم, خدا کمک کرد😁😁

توی مسیر برگشت دو راهی که رسیدین, راه سمت راست رو باید برید که نشانه اون هم اینه که سمت چپ تنگتر از سمت راسته

3.اگه خواستید شب چادر بزنید بیرون تنگه میشه و فقط آب و هوا رو کنترل کنید که بارونی نباشه
باز هم پیشنهاد نمیکنم با اینکه خیلی حال میده ولی اگه چند تا چادر دیگه باشه مشکلی نیست, تنها نباشید و آتش روشن کنید, تو بهمن ماه هوا سرده و شب باید حتما چادر و کیسه خواب داشته باشید

4. ما از مسیر بیشه بزان رفتیم و از مسیر اسلام آباد برگشتیم, اسلام آباد تاکسی گرفتیم بردمون بیشه بزان چون ماشینمون اونجا پارک بود