Photo ofکوه استخر ... مرودشت فارس .. 10/09/402 پناه دلیران ایران زمین گل است و گلاب و ستخر گزین Photo ofکوه استخر ... مرودشت فارس .. 10/09/402 پناه دلیران ایران زمین گل است و گلاب و ستخر گزین Photo ofکوه استخر ... مرودشت فارس .. 10/09/402 پناه دلیران ایران زمین گل است و گلاب و ستخر گزین

December 1, 2023
December 2023

near Qal‘eh-ye Ḩājjī Bahman, Fars (Iran)

کوه استخر ... مرودشت فارس .. 10/09/1402
ساعت شش و نیم از شیراز حرکت کردیم و صبحانه در کنار نقش رستم خوردیم و به سمت روستای میان قلعه رفتیم و ماشین را کنار دامداری پارک کردیم و ساعت هشت و ده دقیقه حرکت کردیم و ربع ساعتی در مسیر استراحت و لذت بردیم و ساعت دوازده بیست دقیقه زیر سرو کهنسال بودیم .. به طور کلی از محل پارک ماشین تا زیر درخت سرو کهنسال دو ساعت زمان میبرد و از درخت سرو کهنسال تا قله کوه استخر یکساعت و نیم زمان جهت رفت و برگشت میبرد و قله کوه استخر در قسمت شمال غربی کوه میباشد و این ترک (جی پی اس) ذخیره شده مسیر صعود تا درخت سرو کهنسال میباشد .... ضمنا جهت اطلاع کوهنوردان عزیز یک مسیر صعود دیگر به قله استخر موجود میباشد که کمی از محل شروع صعود این ترک (جی پی اس ) با اتومبیل به سمت غرب باید ادامه مسیر رانندگی داد و رفت که یک راه خاکی تا دامنه کوه استخر وجود دارد که این مسیر مستقیم به قله کوه استخر میرود .... که باید جهت دیدن سرو کهنسال و استخرهای جنب استخر از قله به سمت جنوب شرقی آمد .. ولی در کل این ترک (جی پی اس ) ذخیره شده .. مسیری بسیار بسیار زیبا و جذاب و دیدنی با منظره عالی و با دیدن بقایای دیوار ه های سنگی و ساروج و در ابتدای ورودی کوه استخر با مشاهده پله های دست کن میباشد ... و مدت زمان بازگشت هم نزدیک دوساعت همانند صعود میشود ...ساعت چهار هم اتمام صعود به کوه استخر ... هوا عالی و دلچسب و صعود بسیار زیبایی بود ...
پایدار و سلامت باشید .
شماره همراه بنده در پروفایل قید گردیده و در صورت هرگونه سوال درخدمتیم ...