Photo ofکوه صفه چالشی از شاندیز به پروانه - تله کابین از ضلع غربی - صعود به قله - برگشت از مسیر آبشار به تخت سلیمان و برگشت از ۱۲۵ Photo ofکوه صفه چالشی از شاندیز به پروانه - تله کابین از ضلع غربی - صعود به قله - برگشت از مسیر آبشار به تخت سلیمان و برگشت از ۱۲۵ Photo ofکوه صفه چالشی از شاندیز به پروانه - تله کابین از ضلع غربی - صعود به قله - برگشت از مسیر آبشار به تخت سلیمان و برگشت از ۱۲۵

Experts only
2042
April 25, 2022
April 2022

near Kūy-e Emām Ja‘far Şādeq, Isfahan (Iran)

ارادتمند همه عزیزان ورزشکار
این مسیرو دو روز قبل پیمایش روی نقشه مشخص کردم و واسش آماده شدم. فکر میکردم خیلی سخت باشه و خیلی طول بکشه اما از تصورم راحت‌تر بود و اونقدرا هم که فکرشو میکردم سخت نبود. شخصا عاشق ماجراجویی و رفتن مسیرهای جدیدم اینم برام جدید بود شما هم اگر دوست دارید میتونید امتحان کنید.
چند تا نکته رو هم بدونید شاید بد نباشه:
۱) این مسیر جزو مسیرهای رایج صعود به صفه یا بام نیست. بیشتر دنبال یه حرکت چالشی و استقامتی با هدف ماجراجویی بودم.
۳) مسیر بسیار خلوته و هیچکس نیست اما آنتن‌دهی موبایل کامله. اگر مبتدی هستید حتما با گروه‌های آشنا همراه بشید.
۲) توی مسیر آب نیست. من رستوران شاندیز که آب خوردم دیگه تا بام آب نبود و بعد از اونم رفتم قله و برگشت سمت آبشار و بعد رفتم تخت سیاوش و در آخر اون پایین کنار ایستگاه ۱۲۵ آب خوردم. اگر لازم میدونید آب کافی بردارید.
۳) قسمت‌هایی از مسیر نیاز به دست به سنگ سبک درحد مسیر ماری۲ صفه داره. ابزار فنی نیاز نیست ولی سبک سفر کنید و از بردن وسایل حجیم و همراهی با عزیزان مبتدی یا کمسن پرهیز کنید.
۴) کل مسیر برای من کمتر از ۴ساعت طول کشید ولی عصر و نزدیک غروب بود و بارون نم نم هم میومد خیلی از قسمتهاشو دویدم. اگه پیمایشی میرید زمان رو بیشتر پیش‌بینی کنید و آب و مواد غذایی همراه داشته باشید.
درکل خوب بود صفه و کوه رو دوست دارم 💚

یکم بین درختا پرسه زدم تا شهدا 😂 از اونجا رفتم شاندیز مسیر پروانه هم اگه اشتباه نکنم دور صفه دور میزنه و اتوبان سمت راست تو دیده

یه حوضچه بزرگ روی این تپست و اینم پله هاشه. جای قشنگی واسه نشستن که من هیچوقت وقتشو نداشتم 🤧

چاقاله بادوم میقولید؟ خوشمزه‌یه 😂🤤 جاتون سبز

شهدا روبروعه ما توی مسیرها به سمت راست متمایل میشیم.

مسیر شهدا به شاندیز

PictographFlora Altitude 6,022 ft

یه عکس ژست سنگین کنار گلا 😎 گلم تو کادر نیست 🤧

توجه کنید بعد از این آبخوری دیگه تله کابین و رستوران بام آب نیست. من چون خودم آب همراه نمیبرم تو پیمایش‌های کوتاه واسم خیلی مهمه

مسیر دوچرخه و نمای جبهه جنوب شرقی قله

PictographCave Altitude 5,927 ft

غارهای صفه

نمای چندتا غار صفه اسمشونو نمیدونم. تو صفه رو هر تیکه سنگ یه اسم گذاشتن هرکسی هم یچیزی میگه هرکی بلده راهنمایی کنه

PictographCave Altitude 5,936 ft

ادامه مسیر پروانه و ویو مسیر طی شده پشت سر

پیست خاکی دور میزنه. سمت چپ یه پاکوب بارزک هست خیلیم تابلوعه از اون دور کوهو دور زدم

ا

PictographCave Altitude 5,625 ft

شروع بارون تو مسیر

اینجاها بارونم اضافه شد. شخصا عاشق کوهپیمایی زیر بارونم و روزای ابری اگه بتونم میزنم به کوه.

PictographCave Altitude 5,623 ft

اسم این غارو هم نمیدونم دهانش راحت مشخصه

مسیر رایج انگشت وسطیمه به سمت چپ من مسیر انگشت اشاره به سمت راستو میرم. احتمالا دست به سنگ داره

این نقطه که نشون دادم سمت راست بام و تله کابین واقع شده. لازم نیست تا اونجا بریم چون از بام دور میشه. به سمت راست متمایل شیم بهتره

PictographCave Altitude 5,762 ft

دوتا غار دیگه

دهنه چند غار صفه سمت چپ مسیر البته غار که نمیشه گفت همشون شکافایی هستن با دو سه متر عمق برای سرپناه خوبن