کوه خورین

one hour
December 3, 2021
December 2021

near Bī Abr, Kermānshāh (Iran)

خورین :
کوه خورین با ارتفاع 2550 متر از سطح دریا مجهز به خط الرأسی است که تیغه های سوزنی شکل حوالی قله اصلی را احاطه نموده است این کوه در 40 کیلومتری شمال متمایل به غرب شهرکرمانشاه قرار گرفته است.
مسیرصعود تعیین شده ی برنامه گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این هفته جبهه ی شمالی قله بود که توسط مسئول وقت برنامه تعیین شده بود.
داوطلبین محترم برنامه به اسامی ۱-سیامک پُردلی ۲-قربانعلی صیدی ۳-مجتبی صفدری ۴-حسین تیشه کنی ۵-مرضیه جوکار ۶ -محمدرضا کاکایی 7- هانيه تاسفي 8 ـ تیمور محمدی 9-اکبر خدامرادی 10- نادر منتظریانی 11-آزاده محمودی 12-غلامرضا شیبت زاده 13- بابک بهرامیان بودند که بعداز اذان صبح جمعه تاریخ 1400/09/12بوسیله ی مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری
از ساختمان شماره ی دانشگاه به سمت روستای ورله که در 40 کیلومتری جاده کرمانشاه-کامیاران (کیلومتر 15 کامیاران) قرار داردحرکت نمودند ادامه ی مسیر به سمت چپ (غرب) طرف روستای چقاماران بی ابر بود (از همین مکان به امام زاده قاسم شش کیلومتر مسافت دارد) گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از روستای چقاماران از خیابان خورین به سمت دامنه کوه حرکت نمودند از آنجایی که نزولات آسمانی روز گذشته موجب بارش باران در منطقه و سفید پوش شدن قله های مرتفع درارتفاعات شده بود کوهنوردان در انتهای روستای یادشده کوهپیمایی را در هوای صاف شروع نمودند گروه در ابتدا بصورت منظم ،آهسته و پیوسته هم گام با سرقدم حرکت نمودند همین که به دامنه ی کوه رسیدند جناب دکتر شیبت زاده بدون هماهنگی و خودسرانه بدون توجه به تذکرات از گروه جدا شد و به سمت قله حرکت نمود.انسجام گروه 12 نفره از مسیر پا کوب تا پای چاله ای (چشمه ی بدون آب) آن مسیر ادامه داشت از آنجایی که ادامه ی صعود به چنین قللی بدون پایکوب با موانع تیغه های سوزنی آمادگی جسمی بالاتری را نسبت به کوه های هم ارتفاع خود می طلبد یکی دیگر ازاعضاگروه(خانم ) بدلیل عدم توانایی،فعالیت گروه کوهنوردی را با چالش ایستادن در سرما حین ادامه صعود و فرود از قله ای با شیب فراوان مواجه نمود بطوریکه برنامه با تأخیر زمانی (حوالی اذان مغرب ) خاتمه یافت.
بدینوسیله از آقایان حسین داعی و خلیل منصوری که زحمت تدارک یک وعده غذای گرم و پذیرایی را زمان بازگشت کوهنوردان از قله فراهم نمودند کمال تشکر را داریم.الحمدالله برنامه غیر از موارد فوق بدون مشکلی حوالی 18:45 دقیقه در ساختمان دانشگاه خاتمه یافت.