Wikiloc will stop soon for maintenance

خط‌الرأس پرسون، سرسیاه‌غارها، گاوبینی و خورندان - افجه به برگ جهان

Photo ofخط‌الرأس پرسون، سرسیاه‌غارها، گاوبینی و خورندان - افجه به برگ جهان Photo ofخط‌الرأس پرسون، سرسیاه‌غارها، گاوبینی و خورندان - افجه به برگ جهان Photo ofخط‌الرأس پرسون، سرسیاه‌غارها، گاوبینی و خورندان - افجه به برگ جهان

September 2, 2022
September 2022

near Afjeh, Tehran (Iran)

برنامه صعود خط‌الرأسی قلل سرسیاه‌غارها
یازدهم شهریور هزاروچهارصدویک
این برنامه از روستای افجه شروع شد و بعد از عبور از دشت هویج و صعود به قله پرسون، روی خط‌الراس قرار گرفتیم.
پیشمایش خط‌الراسی ادامه داشت و در مسیر از قله‌های سرسیاه غار ۱، سرسیاه غار ۲، سر سیاه غار ۳ و گاوبینی عبور کردیم و در نهایت به قله خورندان رسیدیم.
از خورندان به سمت روستای برگ جهان ادامه دادیم و برنامه با رسیدن به روستا پایان یافت.

با توجه به اینکه روی خط‌الراس آب نیست، به اندازه کافی آب همراهتان داشته باشید

دشت هویج - محل مناسب شب‌مانی

محل مناسب کمپ و شب‌مانی

زین اسبی

از این گردنه ابتدا به قله پرسون صعود می‌کنیم و بعد برمی‌گردیم و به سمت خط‌الرأس می‌رویم اگر هوا صاف باشد، از اینجا نمای زیبایی از دماوند را مشاهده می‌کنید

قله پرسون

ارتفاع ۳۱۴۰ متر

به سمت قلل سرسیاه‌غارها

ارتفاع ۳۳۴۰ دو قله در نزدیکی هم و با ارتفاع یکسان در مسیر ما، ابتدا سیاه‌چال و سپس سرسیاه‌غار۱ صعود شدند لوکیشن محل قله سیاه‌چال را نشان می‌دهد و اگر مسیر را چند متر ادامه دهید به سرسیاه‌غار۱ می‌رسید اگر به سمت جنوب حرکت کنید، مسیرهایی برای فرود به روستای برگ جهان وجود دارد

ارتفاع ۳۳۴۰ متر

از یال‌های جنوبی، مسیرهایی برای فرود به روستای برگ جهان وجود دارد معمولاً از این مسیرها برای صعود به قلل سرسیاه غار استفاده می‌کنند

قله سرسیاه غار۳

ارتفاع ۳۴۱۰ متر بلندترین قله در این مسیر از این نقطه نمای بسیار زیبایی از قله دماوند و دشت لار قابل مشاهده است

در مسیر چند قله فرعی وجود دارد که معمولاً اسم خاصی ندارند و با سنگچین‌هایی مشخص شده‌اند