خط الراس کلوم بستک به قله های سرکچال

Photo ofخط الراس کلوم بستک به قله های سرکچال Photo ofخط الراس کلوم بستک به قله های سرکچال Photo ofخط الراس کلوم بستک به قله های سرکچال

June 11, 2022
June 2022

near Dīzīn, Alborz Province (Iran)

کوهنوردای معتبر نوکرم
این پیمایش در روز ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ انجام شده.
ساعت ۶:۳۰ صبح شروع مسیر از دکل مخابرات (سایت دیزین هم میگن) و حدودا ۲/۵ ساعت پیمایش تا قله کلوم بستک.
هدف این برنامه فشار آوردن و هم هوایی برای ارتفاع بود پس مسیر رو به سمت ۳ قله سرکچال ادامه دادیم تا توی ارتفاع رنج ۳۸۰۰ تا ۴۱۰۰ چند ساعتی شلاق بزنیم .
توی این فصل هنوز یه سری از یخچال ها هستن، دورشون بزنین چون عبور ازشون خیلی خطرناکه من خودم به شخصه اشتباه کردم تجهیزات برف همراهم نبود یه تیکه لیز خوردم و ترسیدم واقعا.
باری (بگذریم خودمونه ولی کلمه فارسی تری هستش)، بعد از رد شدن از مسیر با سنگ های ناپایدار و دست به سنگ ریسکی رسیدیم به خط الراس که پاکوب داشت و کفی بود، در این فصل پاکوب توی یخچال مدفون بود و همین امر ما رو به سمت بیراهه یکم خطرناک روانه کرد.
بعد از پیمایش خط الراس ساعت ۳ رسیدیم سرکچال ۱ و از همونجا فرود کردیم . رفت و برگشت به سرکچال های ۲ و ۳ خیلی راحته و سرجمع ۱ ساعت رفت و برگشته که ما از زمانبندی عقب بودیم و نرفتیم. برای فرود یه مسیر شن اسکی هست که از یال موسوم به لجنی میره پایین و سر در میاره از جانپناه لجنی( همون جان پناه قرمز که در کل مسیر معلومه با چشم) . بعد از استراحت کوتاه در لجنی، مسیر ۲ ساعته پاکوب تا روستای سپیدستان رو رفتیم . از سپیدستان با تاکسی نیم ساعت راه بود تا محل پارک ماشین دکل مخابرات.
مسیر جالبییه این خط الراس پیشنهاد میکنم به همنوردان عزیز.
خوشحال میشیم تجربمون رو به اشتراک بذاریم:
Insta:
Faraaz_njf

یادبود کوهنوردی هست که در همین نقطه بر اثر صاعقه آسمانی شدن. نشون میده در هوای ابری نباید این مسیر رو اصلا اومد

PictographMountain hut Altitude 11,512 ft

این مسیر تنها مسیر اختصاصی قلل سرکچاله، این پناهگاه بیس کمپشه و صعود از روی یال لجنی مسیر اختصاصی سرکچال ۱ هستش