Photo ofخط الراس بزرک خراسان،(کلاغان زرگران بینالود مرغدراز آتشگاه سیاه سنگ شیرباد چمن۳ فلسکه زنبورگاه جاجارو قوچگر ) Photo ofخط الراس بزرک خراسان،(کلاغان زرگران بینالود مرغدراز آتشگاه سیاه سنگ شیرباد چمن۳ فلسکه زنبورگاه جاجارو قوچگر ) Photo ofخط الراس بزرک خراسان،(کلاغان زرگران بینالود مرغدراز آتشگاه سیاه سنگ شیرباد چمن۳ فلسکه زنبورگاه جاجارو قوچگر )

one day 20 minutes
July 30, 2021
July 2021

near ‘Eyshābād, Razavi Khorasan (Iran)

به نام خدا ،پنجشنبه و جمعه ۷و۸ مرداد ۱۴۰۰
برای دومین سال تصمیم به پیمایش خط الراس بزرگ خراسان گرفته شد ولی این برنامه بلعکس برنامه قبلی و قله کلاغان نیز به برنامه اضافه شد،
برنامه سال گذشته از قوچگر به زرگران بود که کل ارتفاع صعود شده3800 متر بود و با برآوردی که از مسیر صعود داشتیم از طرف کلاغان 4500 مترصعود داریم و برنامه بهتری به نظر میامد،
با سه نفر از دوستان (رسول،رضاو یعقوب) با خودم جمعا ۴نفر پس از هماهنگی های قبل برنامه ساعت ۴/۵ صبح ۵ شنبه به طرف روستای عیس آباد (نیشابور)راه افتادیم و در ساعت ۷/۵ صبح به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم،
به قله کلاغان پس از ۲ساعت از شروع برنامه در ساعت ۹ صبح رسیدیم،سپس به سمت قله زرگران حرکت کردیم و در مسیر در کنار یک چشمه توقف و صبحانه صرف شد،
در ساعت ۱۲ به قله زرگران و در ساعت ۱/۵ به قله بینالود و جانپناه در ساعت ۲/۵ رسیدیم
۲ساعت استراحت و ۴/۵ عصر به سمت خط الراس حرکت کردیم ،رج
به خاطر این که دو نفر از اعضای تیم لوازم استراحت و شب مانی به همراه نداشتند قرار بر این شد که آنها با سرعت بالاتر حرکت کنند و در جانپناه شیرباد همدیگر رو ببینیم،

(من و یعقوب با هم و رسول و رضا هم دو نفر دیگه)

در مسیر قبل از قله مرغدراز به یک باره هوا دگرگون شد و اسیر باران شده و مجبور شدیم ۱ ساعتی پناه گرفته تا باران بند بیاد،

بعد از آن در ساعت ۱۰/۵شب به قله مرغدراز و در ساعت ۱۲/۵۰ شب به قله آتشگاه و ۲ساعتی بالای گودی قله آتشگاه استراحت ودر ساعت ۳/۵به قله سیاه سنگ و۵ صبح به شیرباد رسیدیم،

بعد از آن به سمت چمن ۳ حرکت و دوباره به خاطر خستگی و خواب آلودگی ساعت ۷ صبح روی خط الراس به سمت قله چمن ۲ ساعتی استراحت کردیم و ساعت ۹ به سمت چمن ۳ حرکت ودر ساعت۱۰ صبح به چمن ۳ و بعد از آن در ساعت ۱۱/۵ به فلسکه رسیدیم در اینجا دوستمان رسول نیز به ما ملحق شد و رضا از ادامه مسیر انصراف داد(به خاطر خستگی و خواب آلودگی زیاد،و نداشتن حداقل استراحت) و ۲ ظهر به زنبورگاه رسیدیم،در ساعت ۵/۵ عصر به قله جاجارو و ۶/۵ عصر به قوچگر و پایان قلل خط الراس ودر ساعت ۸ در روستای دیزباد بودیم،

نکته
این که در این تاریخ که ما برنامه رو اجرا کردیم نیاز به برداشتن آب زیاد نبود چون چشمه های مسیر همه آب داشت(چشمه بعد از قله کلاغان،چشمه جانپناه بینالود،چشمه زیر قله سیاه سنگ کنار خط الراس)
البته از این چشمه سیاه سنگ به قدر کافی باید آب برداشت چون تا آخر مسیر دیگه چشمه ای نیست

مهم

برنامه تقریبا از برنامه های فوق سنگین هست و نیاز به تمرینات در همین حد میباشد
یکی از دوستان هم به خاطر نداشتن کفش مناسب در آخر برنامه و قبل از قوچگر ۲ تا از ناخن های پاش سیاه شده بود،
موفق و پیروز باشید

• Photo of Mjahmadi
    Mjahmadi Jun 13, 2022

سلام علیکم 💐
    بیزحمت فایل gps مسیر را برای من بفرستید.