خط الراس بینالود

one day 12 minutes
November 17, 2023
November 2023

near ‘Eyshābād, Razavi Khorasan (Iran)

♦️عنوان برنامه :پیمایش یک روزه طولانی ترین خط الراس خراسان رشته کوه بینالود استارت عیش آباد قله کلاغان پایان قله قوچگر دیزبادبه مسافت تقریبی 100km
♦️تاریخ اجرا پنج شنبه بعدظهرتا جمعه
25و26آبان 1402
📢گزارش صعود وپیمایش مسیر :
♦️استارت قبل از کتل نردبام کنار چشمه به سمت قله کلاغان ساعت 16:33 صعود قله کلاغان 17:45 وادامه مسیر به سمت قله زرگران صعود قله ساعت 20:15بعد از گرفتن عکس ادامه مسیر به سمت قله بینالودصعود قله 21:41 وادامه مسیر به سمت جانپناه مدرس وصرف شام وبرداشت آب از چشمه
ساعت 22:49جانپناه بودیم وبه خاطر نامساعد بودن حال یکی از همنوردان حدودا 1:30وقت از دست رفته داشتیم بخاطر این که تا جانپناه برسونیمش واز برنامه انصراف دادو من ورسول ۲نفری ساعت 11:30ادامه مسیر دادیم به سمت قلل شاه رضا مرغدرازونیم ساعت وقت صرف صبحانه واستراحت شد که تابلو هم نداشتن وساعت 7:45 صبح قله آتشگاه رو صعود کردیم
وادامه مسیر به سمت قله سیاه سنگ صعود قله 8:20 وادامه مسیر به سمت قله شیرباد
صعود قله 9:10 وبعد از گرفتن عکس ادامه مسیر به سمت قله چمن3 نیم ساعت توقف واستراحت وصعود چمن 3ساعت 12ظهر وادامه مسیر به سمت قله فلسکه صعود قله 13:27ظهر وبعد از گرفتن عکس واسترات 20دقیقه ایی ادامه مسیر به سمت قله زنبور گاه که پادکان بود واجازه ورود نداشتیم ادامه مسیر دادیم 5km گوشیم باطریش تموم شده بود وپاور بانک هم خالی چراغ هدلامپ شارژ تموم کرده بود وبخاطر 1:30وقت از دست داده شده که بخاطر نامساعد بودن حال همنورد در ابتدای مسیر خیلی توقف داشتیم
خیلی باد شدید شده بود ودر طول کل پیمایش که داشیم باد رو 45تاد70کیلومتر برساعت میرسیدودمای هوا منفی بود تقریبا 11کیلومتر دیگه پیمایش داشتیم تا روستای دیزباد که از ادامه دادن صعود با دوستم رسول انصراف دادیم و پایان برنامه رو علام کردیم وهمون جاده ایی که به سمت مغان ومجدمیرسه رو ادامه دادیم چند کیلومترکه به علت خاموش شدن جی پی اس در ترک ثبت نشده وخوش بختانه با یکی از ماشین های معدن که در حال برگشت به سمت مشهد بود سوار شدیم وبه مشهد برگشتیم این صعود به طور سرعتی واستقامتی فوق سنگین بود وبه هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.