کشفی به شوندا چولا (1402.08.26) / kashfi to shona chola

Photo ofکشفی به شوندا چولا (1402.08.26) / kashfi to shona chola Photo ofکشفی به شوندا چولا (1402.08.26) / kashfi to shona chola Photo ofکشفی به شوندا چولا (1402.08.26) / kashfi to shona chola

November 17, 2023
November 2023

near Kashfī, Gīlān (Iran)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همنوردان عزیز
امروز با توجه به استعلام هایی که از سایت هواشناسی انجام داده بودیم و از حوالی ظهر هوای منطقه را ابری و بارانی پیش بینی کرده بودند که دقیقا همانطور هم به وقوع پیوست ، مسیری با مسافت کم برای پیمایش انتخاب کردیم و تا قبل از اذان ظهر پیمایش را تمام کرده و برگشتیم
مسیری که دارای 8 کیلومتر مسافت بود و دارای ارتفاع حدودا ۳۵۰ متر که شروع پیمایش آن از روستای زیبای کشفی بود
یک مسیر لوپ بسیار عالی و زیبا و حتی مناسب برای پیمایش بهمراه خانواده و کودکان که در عین سهولت و اختصار مسافت ، دارای مناظر شگفت انگیز و رویایی از طبیعت میباشد که حسابی میتواند روز خوشی را برایتان رقم بزند
همانطور که عرض کردم برنامه را از روستای کشفی شروع کردیم و با رسیدن به ارتفاعات تاواکش از مسیر راه خاکی روانه شوندا چولا شده و پس از استراحت و صرف صبحانه مجددا با حرکت به سمت عنبران محله و گردش به چپ بطرف کشفی برگشته و به محل پارک ماشین ها بازگشتیم
محل صرف صبحانه هم جایی نبود جز محوطه دبستان کهنسال حافظ در منطقه شوندا چولا که در طول سال چندین بار در فصول مختلف گذرمان را به این محل دوستداشتنی و دنج می اندازیم و هر بار از دیدنش ذوق کرده و مشعوف میشویم
مسیر ذکر شده کلا جنگلی بوده و در طول مسیر فقط یک چشمه وجود دارد که محل دقیقش را علامتگذاری کرده و توضیح دادم
بهر حال فکر میکنم برای این مسیر مختصر و مفید  توضیحات در همین حد کفایت میکند و لازم نیست بیشتر از این سرتان را درد بیاوم
فقط در پایان لازمه تشکر کنم از همنوردان عزیز و دوستداشتنیم در گروه کوهنوردی آخار که همیشه همراه و همپای من هستند و فرقی برایشان ندارد که برنامه کجا باشه و چقدر مسافت یا ارتفاع داشته باشه و تنها به شوق در کنار هم بودن در تمامی برنامه ها حضور حداکثری داشته و این خاطرات ماندگار و روزهای خوش را برایمان رقم زده و به یادگار میگذارند

Greetings and courtesy to my dear friends and companions
Today, according to the inquiries we made from the meteorological website, and they had predicted cloudy and rainy weather in the area from around noon, which happened exactly as it happened, we chose a route with a short distance to travel and traveled until before the noon call to prayer. We finished and returned
The route was 8 kilometers long and had a height of about 350 meters, which started from the beautiful village of Kashfi.
A very excellent and beautiful loop route and even suitable for navigation with family and children, which, despite the ease and shortness of the distance, has amazing views and a dream of nature, which can make you a happy day.
As I said, we started the program from the village of Kashfi, and upon reaching the heights of Tavakash, we went to Shonda Chola, and after resting and having breakfast, we again headed towards Anbaran neighborhood and turned left towards Kashfi and returned to the park. We returned the cars
There was no other place to have breakfast except the old Hafez primary school in Shonda Chola area, which we visit this lovely and cozy place several times throughout the year in different seasons and we are delighted to see it every time.
The mentioned route is completely forested and there is only one spring along the route, whose exact location I have marked and explained
Anyway, I think for this short and useful path, the explanation is enough and I don't need to bother you more than this.
In the end, I just need to thank my dear and lovely fellow hikers in the Akhar climbing group who are always with me and it doesn't matter where the program is, how far or how high it is, and they participate in all the programs only because of the joy of being together. have a maximum and make these lasting memories and happy days for us

دو راهی

اولین دو راهی مسیر ، جاییکه قرار هست موقع برگشت دقیقا به این نقطه برسیم موقع رفت مسیر سمت راست و رو به بالا را انتخاب میکنیم

PictographCampsite Altitude 635 ft

محل خوش منظره

فضای هموار و بسیار خوش منظره که بسیار با صفاست و محل مناسبی برای اتراق میباشد

دو راهی که باید مسیر سمت چپ را در پیش گرفته و ادامه دهید

کلبه

منطقه مسکونی خوش منظره با تعدادی انگشت شمار کلبه و احتمالا مسجد یا مدرسه (بخاطر وجود پرچمی بر بالای بام یکی از ساختمان ها) که از دور اینچنین بنظر میرسد

چشمه واقع شده در مسیر که لوله کشی شده و میتوانید در صورت لزوم استفاده کنید

شوندا چولا

روستای شوندا چولا که قبلا تعدادشان بیشتر بوده در طول سالیان گذشته و اخیر با مهاجرت از روستا تعداد انگشت شماری ازشون باقیمانده و روستا تقریبا خالی از سکنه شده است

دبستان حافظ

محل همیشگی اتراق ما برای صبحانه و استراحت که جای بسیار سرسبز و همواری میباشد دبستان قدیمی حافظ هم که یادگار سالهای دور و قدیمی از این منطقه بهشتی میباشد

PictographTree Altitude 153 ft

منظره زیبا

مناظر زیبا از داخل جنگل که با ریزش برگ درختان تصاویر چشمنوازی را بوجود آورده اند

اینجا دو راهی هست که اگر به سمت راست پیچیده و داخل جنگل شوید میتوانید به روستای خانه های آسیاب برسید

گردش به چپ

اینجا بعد از عبور از نهر آب به سمت چپ پیچیده و ادامه مسیر میدهیم ،

اینجا هم دو راهی که اگر مسیر مالرو را ادامه داده و متعاقبا به سمت راست بروید به طرف عنبران محله خواهید رسید و اگر مسیر مستقیم که ما رفتیم و داخل جنگل شدیم را ادامه دهید دوباره میتوانید به سمت روستای کشفی برگردید

فضای سرسبز

محل هموار و سرسبز را ویوی جذاب از مناطق اطراف

گردش به چپ

با رسیدن به این نقطه از مسیر باید به سمت چپ حرکت کنید تا به کشفی برسید سمت راست راه باریک و پاکوب مشخصی هست که به عنبرتن محله راه دارد و فقط موتور سیکلتها میتوانند از این راه تردد نمایند

دورنمای روستای کشفی

نزدیکی ماشینها و نماهایی زیبا از بالای روستای کشفی با ویلاهای متعددی که احداث شده است

پایان

پایان برنامه امروز با خاطراتی خوب و ماندگار و مسیری جذاب و رویایی که با همراهی همنوردان همیشه همراه گروه ثبت گردید و به یادگار ماند

• Photo of Axar group
    Axar group Nov 19, 2023

برنامه جذاب دیگری به اتفاق دوستان عزیز که مثل همیشه در نهایت زیبایی و خاطرات خوش اجرا گردید و بسلامتی به پایان رسید
    ممنون از همنوردان عزیزی که در این روز زیبا همراهمان بودند
    ♥️♥️♥️🙏🙏🙏😍😍😍

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Nov 19, 2023

یاشاسین گروه آخار، همیشه خوش اولاسوز عزیز دوستلار، مناظر عالی و جذاب
    😍😍😍😍😍

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Nov 19, 2023

درود و خداقوت همنوردان عزیز، مسیر شگفت انگیز با عکسهای بینظیر و جذاب از طبیعت پاییزی
    همیشه خوش باشید و سلامت
    👌👌👌🌹🌹🌹🌹

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Nov 19, 2023

ممنون از گروه آخار و همنوردان عزیز که بار دیگر ما را با یک برنامه و مسیر رویایی سورپرایز نمودند و روز زیبایی برایمان رقم زدند ،
    یاشاسین گروه آخار ♥️♥️♥️♥️

😘😘😘😘😘

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Nov 19, 2023

برنامه عالی و زیبا والبته مختصر مفید که جذابیتهای بسیاری داشت و به یکی از بیادماندنی ترین مسیرهای پیاده روی بهمراه عزیزان به یادگار ماند
    🌹🌹🌹🙏🙏🙏

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama Nov 19, 2023

Bonita ruta boscosa en muy buena compañía.
    Felicidades amigo.

• Photo of Mansur.Foroghifard
    Mansur.Foroghifard Nov 20, 2023

یک پیاده روی عالی وسبک
    به قول آقا بهنام فرهنگی عزیزمان پیاده روی مختصر و مفید😘😘😍😍

• Photo of Tolly Mune
    Tolly Mune Nov 20, 2023

Nice track in an incredible land!!!

• Photo of mohammadreza mirzaiee
    mohammadreza mirzaiee Nov 20, 2023

یاشاسین گروه اخار

• Photo of Mehran Tabibvand
    Mehran Tabibvand Nov 22, 2023

ماشالا، چوخ گوزل و عالی مسیردی، ممنون برای به اشتراک گذاری

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Nov 22, 2023

یاشاسین گروه آخار ، بسیار عالی بود و واقعا خوش گذشت،ممنون از همه دوستان و همنوردان عزیز و دوستداشتنی که همراهمان بودند در این برنامهعالی و مهیج

• Photo of salim.r2168

🌹🌹🌹🌹🌹

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Nov 22, 2023

Congratulations my friend , thank you for sharing this beauties of nature

• Photo of Farhadforoghi15

🌲🌲🌲🌹🌹🌹😍😍😍

• Photo of migueleloi
    migueleloi Jan 29, 2024

I am surprised by the number of routes in this region. This one, very close to the border with Azerbaijan, is another beautiful example of the beauty of your mountains.
    Thanks for sharing

درود بر شما

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 12, 2024

Preciosa ruta y excelente reportaje....saludos