کرکس مسیر شمالی زمستان ۱۴۰۲

January 19, 2024
January 2024

near Ūreh-ye Bālā, Isfahan (Iran)

کرکس مسیر شمالی زمستان ۱۴۰۲

Climbing the Karkas Peak from the northern route is very enjoyable in spring and summer. The presence of springs and water streams as well as the variety of vegetation distinguishes this route from the southern route (Kesheh).
صعود قله کرکس از مسیر شمالی در بهار و تابستان بسیار لذت بخش است . وجود چشمه ها و جوی های آب و همچنین تنوع پوشش گیاهی ، این مسیر را از مسیر جنوبی ( کشه) متمایز می نماید .
صعود زمستانه جبهه شمالی کرکس نسبت به صعود تابستان بسیار متفاوت میباشد ، دره های باریک با دیواره های صخره ای بلند باعث یخبندان طولانی مسیر میشود و آبشارهای مسیر که بیش از ۲۰ آبشار را شامل میگردد یخ بسته و عبور از آن زمان بر و پر چالش است ، بهتر است در صعود زمستانه گروه بیشتر از ۵ نفر و کمتر از ۳ نفر نباشد و کلیه تجهیزات زمستانی و بقا در طبیعت همراه باشد .
از ارتفاع ۲۸۰۰ متر تا قله خطر ریزش بهمن بسیار جدی است.
گروه ۴ نفره ما روز پنجشنبه ۲۸ دیماه ساعت ۵/۳۰ از کنار امامزاده استارت صعود زدیم ، پس از طی ۴/۵ کیلومتر و ۷۰۰ متر ارتفاع ساعت ۸ به دو آب رسیدیم ، با توجه به وجود برف از ارتفاع ۳۲۰۰ متر برفکوبی مختصری تا قله انجام شد و ساعت ۱۴/۳۰ برفراز قله زیبای کرکس ایستادیم. مسیر بازگشت را از جبهه جنوبی انتخاب نمودیم .