کرد کوی - درازنو - جهان نما - تخت میرزا - شموشک

Photo ofکرد کوی - درازنو - جهان نما - تخت میرزا -  شموشک Photo ofکرد کوی - درازنو - جهان نما - تخت میرزا -  شموشک Photo ofکرد کوی - درازنو - جهان نما - تخت میرزا -  شموشک

April 27, 2014
April 2014

•   1.7 2 Reviews

near Banī, Golestān (Iran)

مسیر خودرو از کرد کوی به روستای درازنو
مسیر کوه پیمایی از روستای دراز نو به قله و ادامه حرکت از روی یالهای زیبا و بهشتی به سمت دشت جهان نما و گاهگاهی عبور از بوته زارها و جنگلها
و در ادامه حرکت از روستای جهان نما بسوی تخت میرزا و نهایتا پایان کوه و جنگل نوردی در منطقه تخت میرزا
و ادامه مسیر با خودرو تا محیط بانی و روستای شموشک و شهرستان گرگان
آنتن دهی موبایل در برخی مناطق موجود نیسن
آب آشامیدنی در رزستاهای بین راه

• Photo of mohammad rafie
  • saeed entezari Sep 17, 2017

در 22 مایلی مسیر یک پوشش گیاهی بوته های تیغ دار شروع میشه که اگر بخواید مسیر رو ادامه بدید حدود 2 کیلومتر توی تیغ باید مسیر رو طی کنین!!
    قبل از ورود به این پوشش گیاهی در همون 22 مایلی مسیر یالی از کوه به سمت پایین میاد ، سعی کنید خودتونو برسونین به این یال و بیاین پایین و در کنار مسیر ماشین رو تا روستای جهان نما ادامه بدین ، آب حتما حتما به مقدار کافی ببرین چون تا روستای جهان نما آبی پیدا نمیکنین ، برای اقامت در روستای جهان نما میتونید زنگ بزنید با نرگس خاله هماهنگ کنین تقریبا برای یه روز با غذایی که بهتون میده میشه 60 تا 70
    09119685823
    در ضمن میتونید با نرگس خاله هماهنگ کنین از کردکوی تا روستای جهان نما هر روز چند دفعه کسی هست که با ماشین جابجا میکنه

• Photo of Sinanaghiyanheravi93samsung
    Sinanaghiyanheravi93samsung Sep 22, 2018

دوستان طبیعت گرد سلام
    من و دوستانم همین ترک و همین مسیر رو سه روز پیش رفتیم . فوق العاده سنگین و خسته کننده و فوق العاده بکر هست.
    اول که خواهش میکنم بدون لیدر محلی نرید چون از درازنو تا جهان نما جنگل های درهم تنیده تیغ دار هست و اگر موفق به خروج از اونها نشید واقعا شب سختی رو تو جنگل خواهید گذروند. و وارد دره ها نشید
    حتما از لیدر محلی کمک بگیرید.
    اگر آب به همراه نداشته باشید حتما گرفتار میشین تو این مسیر اصلا آب نیست.
    ضمنا احتمال روبرو شدن با خرش هم دارید که ابدا از گروه جدا نشید. حتما گروهی حرکت کنید. .
    بدونید که مسیری که خواهید رفت رو سالهاست کسی نرفته و هیچ پاکوبی نداره. ما تو این فصل مه غلیظ داشتیم و حداکثر دید ده تا بیست متر بود. بمحض تاریک شدن هم باید از جنگل خارج شده باشید.
    باز تکرار میکنم تو جنگل نمیشه اقامت کرد. و این مسیر خیلی مسیر ایده آلی نیست. حداقل من اینو ندیدم. جاهایی که هدایت میشین ممکنه راه برای رفتن نباشه. اگر خواستید با بنده ارتباط بگیرید شماره و اطلاعات لیدرو اقامت و هرچیز دیگری رو بهتون خواهم داد.
    09365201856

یه اعتراضم دارم. وقتی ترک ضبط میکنید چنتا نقطه هم بزنید که طرف بدونه منتظر چی باشه. دره رو اعلام کنید. ورود به جنگل. محل چشمه ها. محل دید باز به دشت. محل کمپینگ احتمالی. محل خروج اضطراری از جنگل . اخه فقط یه مسیر خالی به چه درد میخوره. تیم ما همه کوهنورد بودن و با توانایی و تجهیزات به سختی خارج شدیم از این مسیر. مطمئنا خیلی ریسک بالایی داره