Khouziad Farm and Huts | مزرعه و کلبه‌های خوزیاد (دنبلید، طالقان)

Photo ofKhouziad Farm and Huts | مزرعه و کلبه‌های خوزیاد (دنبلید، طالقان) Photo ofKhouziad Farm and Huts | مزرعه و کلبه‌های خوزیاد (دنبلید، طالقان) Photo ofKhouziad Farm and Huts | مزرعه و کلبه‌های خوزیاد (دنبلید، طالقان)

January 7, 2022
January 2022

near Donbalīd, Alborz Province (Iran)

پیمایش دره زیبای خوزیاد از کنار رودخانه تا مزرعه خوزیاد و کلبه‌ها. و برگشت از مسیر کوهنوردی تا روستای دنبلید طالقان. این مسیر همچنین مسیر صعود به قله “کله‌سنگ” هم می‌باشد.

مسیر رفت کمی چالشی و پر پیچ و خم و در قسمت‌هایی شامل دست به سنگ و عبور از بین شاخ و برگ درختان است. اگر صرفا قصد صعود به قله “کله سنگ” یا کلبه‌ها را دارید، حتما از ابتدا در مسیر کوهنوردی در سمت راست دره (مسیر برگشت من) قرار بگیرید و وارد دره نشید.

کلبه‌های میانه‌ مسیر واقع در مزرعه خوزیاد شخصی بوده و متعلق به آقای صمیمی می‌باشد. بنده شانس حضور در جمع ایشان به عنوان مهمان و صرف چای با آنها را داشتم.

به گفته آقای صمیمی و دوستانشان، از کلبه ها تا قله کله‌سنگ چیزی حدود ۲/۵ الی ۳ ساعت راه است و در زمستان گاهی نیازمند برف‌کوبی سنگین می‌باشد.

موفق باشید :)

Left one

ابتدای مسیر شیبدار برای صعود به قله؛ روی یال روبرو مستقیم ادامه بدید.

PictographMountain hut Altitude 8,041 ft

کلبه‌های شخصی خوزیاد (آقای صمیمی)