کمهر به گردوکنگک-سپیدان-فارس

April 2018

near Komehr, Fars (Iran)

به نام خالق زیبایی ها
در آخرین روز اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ گروه کوهنوردی ردپا در طی چند ایستگاه به سمت کمهر رهسپار شدند . روستای کمهر در25کیلومتری شهر اردکان در مسیر جاده آبشار مارگون قرار دارد.روستایی سرسبز با چشم اندازی زیبا ، دارای چندین چشمه است که معروف ترین آن چشمه خان است.در ساعت ۶:۵۵ به پلیس راه شیراز – سپیدان رسدیم .در منطقه دالین در٧:٣٥توقف کوتاهی داشتیم .صبحانه را در اتوبوس صرف کرده و سرپرست محترم به شرح وظایف پرداختند و درساعت ٩ به کمهر رسیدیم . بعد از کمهر حدود سه کیلومتر را طی کردیم تا به دو راهی یاسوج – مارگون رسیدیم که ما به سمت چپ یعنی یاسوج حرکت کردیم . بعد از طی دوکیلومتر جاده خاکی هویدا شد . گروه رأس ساعت ٩:٣٠ابتدای مسیر توقف کرده و پس ازآمادگی های اولیه در مسیر شروع به پیمایش نمود. در همان ابتدا سرپرست گروه ردپا نحوه رگلاژ کوله را آموزش دادند . بعد از چند دقیقه اولین چشمه و استخر و یک دراز گوش دیده شد . همین طور که مسیر را طی می کردیم به لاک پشت زیبایی برخوردیم اما این استقبال همچنان ادامه داشت و پس از چند دقیقه به خانواده لاک پشت برخوردیم . مسیر خشک بود . به یک دو راهی رسیدیم و ما از سمت چپ حرکت کردیم . در ساعت ١٠:٣٠چشمه دوم هویدا شد ، گلهای شقایق روییده بود و زیبایی آن را دو چندان کرده بود .همنوردان در کنار چشمه و گلها به گرفتن عکس یادگاری به صورت گروهی و انفرادی پرداختند . عطرآویشن و پونه فضا را معطر کرده بود . یکی از دوستان ما را به چیدن آویشن تشویق کردند و با استقبال روبه رو شدند . حدود ساعت ١١ به دو راهی سوم رسیدیم . استراحت مختصری داشته و به سمت چپ حرکت کردیم . بعد از ٤٥ دقیقه پیمایش در تمام مسیر چشمه جریان داشت و ما از کنار آن و گاهی از روی آن عبور می کردیم و ارتفاع را کاهش میدادیم . چند توقف کوتاه داشتیم و هر چه جلوتر می رفتیم مسیر سرسبزتر و زیباتر میشد تا اینکه از دور منطقه سرسبزی خود نمایی کرد . ساعت١٧:١٥به چشمه زیبای گردو کنگک رسیدیم . حدود یک ساعت و نبم برای خوردن غذا و استراحت در این مکان توقف کردیم . منطقه بکر و زیبایی بود . بعد از اینکه همنوردان عکس های یادگاری خود را گرفتند به پیمایش ادامه دادیم . صدای آب روحمان را نوازش میداد . ساعت ۱۹:۲۰به روستای گردو کنگک رسیدیم ولی اتوبوس به آن منطقه نرسیده بود و ما ناچار شدیم ٤٥دقیقه پیاده روی کنیم تا به اتوبوس رسیدیم . به علت ترافیک سنگین حدود ساعت٢٣به شیراز رسیدیم . پیمایش مسیر دوازده کیلومتر بود، آنتن دهی خیلی ضعیف . ۲۰نفر از همنوردان در این پیمایش حضور داشتند .